اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حفظ استقلال و تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران ازدستاوردهای دفاع مقدس است

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه در ۲۰۰ سال منتهی به انقلاب بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران را بیگانگان برده‌اند اما در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی شهدا و رزمندگان هیچ نقطه‌ای از خاک کشورمان در دست دشمنان باقی نماند، گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

حفظ استقلال و تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران ازدستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب بعد از ظهر امروز در دیدار  مسؤولان ادارات و جمعی از پیشکسوتان و ایثارگران و بسیجیان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما قوی هستیم» به تشریح دستاوردهای قدرتمندانه انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه دشمن با هدف تسخیر ایران و تضعیف و سرنگونی نظام نوپای انقلاب جنگ را آغاز کرد، اظهار داشت: حفظ و تثبیت نظام اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است و دشمن برای از بین بردن آن توطئه‌های گوناگون از جمله جنگ هشت ساله تحمیل کرد و غرب و شرق از صدام حمایت کردند، افزود: دفاع مقدس جبهه تقابل کفر و استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب بود.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه در ۲۰۰ سال منتهی به انقلاب بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران را بیگانگان برده‌اند، اما در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی شهدا و رزمندگان هیچ نقطه‌ای از خاک کشورمان در دست دشمنان باقی نماند، گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

حسینی‌نسب تاثیرگذاری ایران اسلامی در منطقه و جهان را از دلایل قدرت ایران اسلامی دانست و با بیان اینکه اگر در مذاکرات هسته‌ای آمریکا و پنج کشور اروپایی در مقابل ایران می‌نشینند و مذاکره می‌کنند یا همین کشورها ما تحریم می‌کنند، این هم یک دلیل از قوت و قدرت ایران اسلامی است، ادامه داد: انهدام پایگاه نظامی عین‌الاسد و شکست ابهت آمریکا از جمله دلایل قدرت و توان دفاعی ایران اسلامی است که از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی به نقش مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه بسیج مردمی، ایجاد اتحاد و همبستگی و صدور فرمان از طرف امام راحل از جمله اینکه حصر آبادان شکسته شود، خرمشهر باید آزاد شود و امثال آنها، افزود: فرمانده اصلی دوران دفاع مقدس امام خمینی بودند که نقش دین و ولایت فقیه در مدیریت جامعه اسلامی را به دنیا ثابت کرد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اگر ما مدعی هستیم که ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس پیروز است، به خاطر این است که دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و با بیان اینکه جنگ هشت ساله تمام شد، اما دفاع و مقاومت همچنان باقی است، تصریح کرد: ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه آمریکا از مصادیق دفاع و مقاومت است.

امام جمعه سلطانیه به وظیفه مسؤولان در برابر تحریم‌ها و فشار اقتصادی دشمنان اشاره کرد و افزود: حل مشکلات معیشتی مردم از بالاترین مصادق دفاع و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی با تجلیل از مقام والای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و مومنان استقامت تاکید کرد: رزمندگان و ایثارگران و مومنین با استقامت متنعم به نعمت‌های مادی و معنوی در دنیا و آخرت و محل نزول ملائکه الهی هستند.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول