اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اتکای بودجه دانشگاه‌ها به نفت مانع از پیوند صنعت با دانشگاه می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه بودجه دانشگاه‌های کشور از محل فروش نفت تأمین می‌شود و تا وقتی این موضوع وجود دارد، پیوند بین صنعت و دانشگاه اتفاق نخواهد افتاد.

اتکای بودجه دانشگاه‌ها به نفت مانع از پیوند صنعت با دانشگاه می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر پژوهش کمترین سهم را در نظام آموزش کشور دارد. نگاه دولتی در اداره دانشگاه‌ها باعث شده است که به پژوهش توجه نشود، زیرا بودجه دانشگاه‌ها از مسیری غیر از کارهای پژوهشی و اجرای پروژه‌های صنعتی تامین می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بودجه دانشگاه‌های ما از محل فروش نفت تأمین می‌شود و تا وقتی این موضوع وجود دارد، تولید مقاله‌های علمی نه به عنوان یک ضرورت بلکه به عنوان یک زینت برای دانشگاه‌ها تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: من چند وقتی است که از آموزش عالی دولتی به غیردولتی منتقل شده‌ام و در این مدت به این نتیجه رسیده‌ام که حیات دانشگاه‌ها باید بسته به این موضوع باشد که چقدر در انجام پژوهش و فناوری پیشگام هستند، یعنی بودجه دانشگاه‌ها باید به انجام پروژه‌های صنعتی گره بخورد و با نگاه دولتی و نفتی نمی‌شود، پاسخگوی نیاز ملی کشور بود.

طهرانچی اضافه کرد: در این راستا انعقاد قرارداد ازیاد برداشت با شرکت ملی نفت یکی از بسترهایی است که می‌توان دانشگاه‌ها را به پیوند با صنعت هدایت کرد تا به این صورت هم مشکل تأمین مالی دانشگاه‌ها حل شود و هم از ظرفیت‌های علمی کشور در جهت توسعه و پیشرفت آن استفاده شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول