اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعلام برندگان جشنواره کرونا پلاس در همدان/ خبرنگار فارس برتر شد

مدیر اجرایی جشنواره کرونا پلاس در همدان از اعلام برندگان جشنواره کرونا پلاس در همدان خبر داد و گفت: زهره عباسی صالح؛ خبرنگار خبرگزاری فارس در بخش ادبی به عنوان نفر اول انتخاب شد.

اعلام برندگان جشنواره کرونا پلاس در همدان/ خبرنگار فارس برتر شد

 رضوان قیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جشنواره کرونا پلاس در استان اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی به همراه ستاد دانشجویی مقابله با کرونا و حمایت‌های ناحیه بسیج دانشجویی این جشنواره را در استان برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در تولیدات فیلم کوتاه، پاکدست صوتی و متن شامل بخش خاطره، طنز، ادبی و گزارش برگزار شد گفت: شرکت‌کنندگان آثار خود را در بخش تولیدات جهادی، میدانی، فرهنگی، نوآوری‌های علمی ـ پژوهشی، خانواده، ورزشی، مدیریت در منزل، کادر درمان و افراد مبتلا به کرونا، امور خیریه و مومنانه ارسال کردند.

مدیر اجرایی جشنواره کروناپلاس در همدان با اشاره به اینکه آثار به داوری گذاشته شد و نفرات برتر انتخاب شدند افزود: جوایز نفر اول هر بخش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، نفر دوم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و نفر سوم یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲۰ جایزه ۵۰۰ هزار ریال تعیین شد.

وی گفت: در بخش عکس نفر اول علی مجیدی، نفر دوم علی معتبرنیا و نفر سوم سید شهاب حسینی، در بخش استوری نفر اول حجتی، در بخش فیلم نفر اول مجتبی محبتی، نفر دوم فاطمه محبتی و نفر سوم سحر بهرامی، بخش پاکدست نفر اول سجاد محمد طاهری و در بخش متن نوشته نفر اول زهره عباسی‌صالح، نفر دوم فائزه نادری و نفر سوم زهرا شهبازی انتخاب شدند.

قیاسی عنوان کرد: برندگان این جشنواره از ۲۹ شهریورماه تا سوم مهرماه فرصت دارند با ارائه کارت ملی و مراجعه به کارپردازی دانشگاه علوم پزشکی جوایز خود را دریافت کنند؛ ضمن اینکه در فرصت مناسب نیز از برگزیدگان دعوت و تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به دلیل برگزاری این جشنواره اظهار کرد: معتقدیم از آنجا که دانشجو مطالبه‌گر و پیگیر است در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به ثبت وقایع به ویژه در این روزهای کرونایی و بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم و کادر درمان در کشور بپردازد.

مدیر اجرایی جشنواره کرونا پلاس در همدان با بیان اینکه ثبت تاریخی جزو تفکر اصلی مجموعه بسیج دانشجویی بود و به همین دلیل به فکر برگزاری این جشنواره افتادیم گفت: یکی از پیچ‌های تاریخی مربوط به مسئله کروناست، همانطور که در دوران جنگ تحمیلی شاهد بروز اتفاقات مختلف بودیم که ثبت می‌شدند امروز نیز همان جریان به نحو دیگری پیش می‌رود و باید همه آنها ثبت و ضبط شود.

وی با بیان اینکه جلساتی در مورد نحوه جمع‌آوری اتفاقات برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفتیم تاریخ شفاهی کرونا گردآوری شود تصریح کرد: برای ما تاریخ شفاهی کرونا مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف شامل عکس، صوت و نوشته‌ها بود و به همین خاطر به «کروناپلاس» رسیدیم که نگاه چندگانه به این بیماری داشت.

قیاسی خاطرنشان کرد: در این فکر بودیم بعد از جمع‌آوری آثار چه باید کرد که در این راستا با مجموعه دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی معروف به جبهه انقلاب فرهنگی صحبت‌هایی شد و آثار را بعد از جمع‌آوری تحویل آنها دادیم.

وی با بیان اینکه این آثار در «اطلس کرونا» که جزو یکی از آثار تاریخی کشور خواهد شد، استفاده می‌شود که اتفاقا همین موضوع اهمیت کار را دوچندان کرده بود گفت: آثار تحویل جبهه مطالعات فرهنگی استان شد و داوری طبق اصول مد نظر توسط داوران باتجربه صورت گرفت.

مدیر اجرایی جشنواره کرونا پلاس در همدان با بیان اینکه بهره‌گیری از فکر مردم برای ما در این جشنواره مهم بود گفت: یک ماه پیش پوستر را آماده کرده بودیم اما در فضای مجازی منتشر نشده بود که مقام معظم رهبری عنوان کردند «چقدر خوب است افرادی مانند روایت فتح شهید آوینی روایت کرونا را انجام دهند».

وی ادامه داد: وقتی صحبت‌های ایشان را گوش دادیم دیدیم طرحی دادند که شهید آوینی پشت دوربینی است و دوربین به سمت بیمارستان و پرستاری که گان بر تن دارد، می‌رود، همین شد که شب کار تبلیغات انجام گرفت.

قیاسی با اشاره به اینکه تا آن روز اطلاع نداشتیم رهبری در مورد چه موضوعی صحبت خواهند کرد که با شنیدن فرمایشات و هم‌راستایی کار ما با نگاه ایشان انگیزه بالایی گرفتیم گفت: ۵۰ روز درگیر این جشنواره بودیم و از میلاد امام حسن مجتبی تا میلاد امام رضا(ع) کار ادامه یافت تا اینکه اختتامیه یک هفته نیز تمدید شد.

وی با اشاره به ارسال ۱۵۶ اثر  به این جشنواره که بیشتر در حوزه عکس بود تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای برای ما تجربه بسیار خوبی که امیدواریم به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول