اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: ۴۰ سال بعد از تهاجم صدام و حمایت جهانی از او، ما سرافراز ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه ۴۰ سال بعد از تهاجم صدام و علی‌رغم حمایت جهان از او، ما سرافراز ایستاده‌ایم، عنوان کرد: جنگ هیچ برنده‌ای ندارد و هر کس آغازگرش باشد پایان‌دهنده‌اش نخواهد بود.

ظریف: ۴۰ سال بعد از تهاجم صدام و حمایت جهانی از او، ما سرافراز ایستاده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در پیامی توئیتری نوشت: یاد و خاطره قهرمانان شهید خود را گرامی‌ می‌داریم- ۴۰ سال بعد از تهاجم صدام و آغاز جنگ هشت ساله عراق و ایران. در حالی که جهان از متجاوز حمایت کرد - حتی با تسلیحات شیمیایی - ما سرافراز ایستاده‌ایم.

وی افزود: بیایید به یاد داشته باشیم که:

- ما تنها می‌توانیم بر خودمان اتکا کنیم

- کسانی که آغازگر جنگی باشند، پایان‌دهنده آن نخواهند بود

- جنگ هیچ برنده‌ای ندارد

 

 

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز (دوشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به پیروزی درخشان و واضح ملت ایران در دفاع مقدس، به انتشار اسناد توافق‌های آمریکا و صدام قبل از آغاز جنگ پرداخته و افزودند: در طول سال‌های جنگ نیز کمک های نظامی، اطلاعاتی و مالی غرب و شرق به رژیم بعثی از طریق امارات، کویت، عربستان و دیگر مسیرها ادامه داشت.

رهبر انقلاب علاوه بر تحریک دشمنان، اوضاع داخلی ایران را نیز در تشجیع صدام به حمله، مؤثر دانستند و افزودند: وضع نامناسب ارتش از لحاظ امکانات و فرماندهی در سال آغاز جنگ، نوپدید بودن سپاه و کمبود شدید امکانات دفاعی، واقعیاتی بود که دشمن از آنها اطلاع داشت و همین مسائل نیز آن را به آغاز جنگ، بیشتر تحریک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از تشریح چگونگی آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله به بررسی مستند عوامل و نکات مهم دفاع جانانه و پیروزمندانه ملت ایران در مقابل دشمنان پرداختند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول