اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| بی‌اعتمادی اکثر آمریکایی‌ها به وعده ترامپ درباره واکسن کرونا

طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، حدود 70 درصد از مردم این کشور به وعده‌های رئیس‌جمهورشان درخصوص تولید واکسن کرونا اعتمادی ندارند.

نظرسنجی| بی‌اعتمادی اکثر آمریکایی‌ها به وعده ترامپ درباره واکسن کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نسبت به وعده‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تولید و توزیع واکسن کرونا بی‌اعتماد هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، نظرسنجی مشترک موسسه «ایپسوس» و شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور حرف‌های ترامپ درباره واکسن کرونا را باور ندارند.

تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درخصوص ایمن بودن این واکسن که ترامپ قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند، اطمینان کامل دارند و ۱۸ درصد نیز در این خصوص اطمینان خوبی دارند.

از سوی دیگر ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هیچ اعتمادی به واکسن مورد تأیید ترامپ و نحوه توزیع آن نداشته و ۱۶ درصد نیز می‌گویند اعتماد چندانی به آن ندارند.

ترامپ روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: «صدها میلیون دوز [واکسن] هر ماه آماده خواهد بود و اننظار داریم که تا ماه آوریل سال آینده همه آمریکایی‌ها به واکسن کافی دسترسی داشته باشند».

این در حالی است که «رابرت ردفورد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت، موارد محدودی از شهروندان از جمله کادر درمانی ممکن است تا ماه نوامبر یا دسامبر (آبان و آذر) این واکسن را دریافت کنند.

این مقام آمریکایی افزود، در مرحله بعدی، در سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن کرونا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ادعاهای غلط ترامپ درباره کرونا در حالی مطرح می‌شوند که تا حدود ۷ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۰۴ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول