اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

انتخاباتی برای رئیسی از جنس ورزش و دانشگاه/ قطار ورزش دانشگاهی به ریل بازمی‌گردد؟

۶ نامزد برای ریاست فدراسیون ورزش دانشگاهی با هم رقابت خواهند داشت و باید دید چه کسی بر صندلی قدرت می‌نشیند؟

انتخاباتی برای رئیسی از جنس ورزش و دانشگاه/ قطار ورزش دانشگاهی به ریل بازمی‌گردد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون ورزش دانشگاهی در حالی انجام شد که شش کاندیدا برای کرسی ریاست به رقابت خواهند پرداخت. محمد پورکیانی، عبدالمهدی نصیرزاده، داوود حومنیان، جواد شهلایی، هادی بشیریان و جمشید همتی نامزدهای این فدراسیون هستند که هفته آینده برای تکیه بر صندلی ریاست رقابت می‌کنند.
اسفند ماه سال گذشته با پایان دوره چهار ساله محمدرضا دهخدا در فدراسیون ورزش دانشگاهی، وزیر علوم در حکمی حسین علیزاده را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند.

* تعویق انتخابات و اعتراض تکواندو به لیست مجمع
قرار بود این انتخابات ۱۹ اسفند ماه برگزار شود اما به دلیل نامشخص بودن استعلام کاندیداها، برگزاری انتخابات به زمان دیگری موکول شد.

در حالیکه دبیر مجمع ۳۱ تیرماه را به عنوان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش دانشگاهی اعلام کرده بود اما برای دومین بار این مجمع به تعویق افتاد؛ هرچند یکی دو روز قبل از برگزاری انتخابات با اعتراض رئیس فدراسیون تکواندو به لیست، فدراسیون را با حاشیه‌هایی روبه‌رو کرد.


* چه کسی روی صندلی ریاست می‌نشیند؟
بعد از کش و قوس‌های فراوان، هفته آینده انتخابات ورزش دانشگاهی برگزار می‌شود اما سوال مهم این است که چه کسی قرار است روی صندلی ریاست تکیه بزند؟
در بین نامزدهای ثبت‌نامی، محمد پورکیانی سابقه سرپرستی فدراسیون ورزش دانشگاهی را در کارنامه دارد. هادی بشیریان دبیر فدراسیون در زمان ریاست دهخدا بوده که انتقادات زیادی را در پی داشت و آن را دوران افول این حوزه می دانند. البته از این نکته هم نباید غافل شد که سایر نامزدها سابقه کار دانشگاهی دارند.

در این بین، نکته قابل توجه این است که رئیس انتخاب شده باید از جنس ورزش دانشگاهی یوده و درک درستی از فضای دانشجویی و دانشگاهی داشته باشد. همین نیز موجب شده تا این باور در مجمع وجود داشته باشد که رئیس باید هیئت علمی یا استاد مشهور دانشگاهی باشد که بتواند ایده آل های فرهنگی و گفتمانی را در این حوزه اجرایی کند. در واقع، رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی باید جنس فرهنگی و معلمی داشته باشد که نبود چنین فضایی در چهار سال گذشته، آسیب جدی را به این حرکت وارد کرد.

نگاهی کوتاه به سوابق کاندیداها و وضعیت کنونی مجمع تا حدودی نشان می دهد که گزینه نهایی و اصلی، پورکیانی است که اقبال و نظر مثبت مدیران ارشد دانشگاهی کشور را نیز در پی دارد. به نظر می رسد این گزینه بتواند ورزش دانشگاهی را به ریل اصلی خود که در چهار سال گذشته از آن خارج شد، بازگرداند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول