اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دفاع مقدس فرهنگی ماندگار است

فرمانده سپاه اقلید بیان داشت: دفاع مقدس جنگی نبود که تمام شده باشد، بلکه فرهنگی است که ماندگار است و باید از آن پاسداری کنیم تا به جوانانمان منتقل شود.

دفاع مقدس فرهنگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مهدی صالحی در دیدار مسؤولان شهرستانی با امام جمعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت، با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا، اظهار داشت: جنگ‌ها هر اندازه که شجاعانه و همراه با پیروزی باشند، اگر به دید یک جنگ و نبرد دیده شود به تاریخ می‌پیوندد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دفاع مقدس را نیز به دید یک جنگ نگاه کنیم پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود بنابراین دفاع مقدس باید به عنوان فرهنگ در جامعه بوده و منتقل شود.

فرمانده سپاه اقلید اظهار داشت: مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به عنوان گنج تمام‌نشدنی که باید استخراج شده و سالیان سال از آن بهره ببریم، یاد می‌کنند.

صالحی تصریح کرد: رزمندگان اسلام فرهنگ ایثار، شهادت، قهرمانی، گذشت و فداکاری را ترویج دادند و ما باید آن را استخراج کرده و به نسل بعد منتقل کنیم.

فرمانده سپاه اقلید یادآور شد: دفاع مقدس جنگی نبود که تمام شده باشد بلکه فرهنگی است که ماندگار است و باید از آن پاسداری کنیم و منتقل شود.

وی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس متعلق به تمام مردم و اقشار مختلف است و همه باید در بزرگ‌داشت و انتقال این فرهنگ سهیم باشند و قدمی برای ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

دفاع مقدس، بر هم‌ زننده ابهت شرق و غرب

امام جمعه اقلید در ادامه این جلسه از ارزش و جایگاه دفاع مقدس سخن گفت و عنوان داشت: دفاع مقدس جنگ حق علیه باطل بود که تمام‌شدنی نیست.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه‌ای خواند که باید اکتشاف شود.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس هر روز برکتی داشتیم و در همه صحنه ها از آن بهره بردیم، تصریح کرد: در دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را شکستیم.
امام جمعه اقلید با بیان اینکه رهبری امام(ره)، اتحاد و همبستگی، ایمان و تعهد و داشتن روحیه ایثار و شهادت طلبی از رموز پیروزی ما بود، یادآور شد: در دفاع مقدس با دستان خالی توانستیم سیستم‌های نوین جنگی دنیا را برهم زنیم.

بزرگداشت دفاع مقدس منحصر به یک هفته نیست

سپس فرماندار اقلید با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان داشت: دفاع مقدس ارزش والای دینی و ملی است که بزرگداشت آن نباید منحصر به ایام خاصی از سال شود بلکه همواره باید الگو و مورد توجه ما باشد.

خلیل بزرگی با اشاره به رشادت‌های صورت‌گرفته در ایام دفاع مقدس، گفت: همواره باید آرمان‌های دفاع مقدس الگوی ما بوده و در حفظ آن کوشا باشیم.
وی تصریح کرد: آگاهی بخشیدن و درک ارزش‌های والای دفاع مقدس وظیفه همه ماست.

به گزارش فارس، نواختن زنگ ایثار در دبیرستان امام خمینی (ره) اقلید و اجرای رژه خودرویی و کاروان نمادین اعزام به جبهه در سطح شهر از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت آاغاز هفته دفاع مقدس در اقلید برگزار شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول