اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تفویض اختیار به علوم‌پزشکی برای تعطیل کردن مراکز پرخطر

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از امروز علوم‌پزشکی اختیار تعطیلی موردی مراکز و محل‌های تجمع خطرناک و بی‌توجه به رعایت موارد بهداشتی را دارد و می‌تواند برای حفظ سلامتی مردم سخت‌گیری کند.

تفویض اختیار به علوم‌پزشکی برای تعطیل کردن مراکز پرخطر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: سلامت زمانی ارزش دارد که زندگی در جریان باشد و در حال حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری برای مردم ایجاد شده که تعطیلی کامل را امکان‌پذیر نمی‌کند.

برخورد قاط با مدیرانی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه جلسات تودیع و معارفه علی‌رغم ممنوعیت ستاد کرونا در بعضی از ادارات انجام می‌شود که لازم است گزارش هر مدیری که مصوبات ستاد کرونا را در اداره خود رعایت نمی‌کند به سرعت به ستاد کرونا داده شود تا برخورد قانونی و قاطع به دلیل به خطر انداختن سلامت مراجعین و پرسنل صورت پذیرد.

حضور کارمندان ادارات تا یک دوم مجاز است

وی بیان کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از امروز مدیران ادارات تا یک دوم پرسنل را می‌توانند دورکاری یا مرخصی اعطا کنند و اداره خود را خلوت نمایند.

عباسی خاطرنشان کرد: از امروز علوم‌پزشکی اختیار تعطیلی موردی مراکز و محل‌های تجمع خطرناک و بی‌توجه به رعایت موارد بهداشتی را دارد و می‌تواند برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از ورود به وضعیت بحرانی سخت‌گیری کند و دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

برخورد با صاحبان منازلی که اقدام به برگزاری مهمانی‌ها و مراسمات می‌کنند

وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عمومی در محل‌های غیر عمومی و مکان‌هایی که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود ممنوع است حتی با صاحبان منازلی که اقدام به برگزاری مهمانی‌ها و مراسمات می‌کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

استاندار چهامحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری جلسات بیش‌تر از یک سوم ظرفیت محل مربوطه ممنوع است تصریح کرد: فرمانداران به تشخیص مسؤول دانشگاه علوم‌پزشکی هر شهرستان می‌توانند محدودیت‌ها و تعطیلی‌های موردی را اعمال کنند.

 وی بیان داشت: در مراکز گردشگری نیز مسؤول و متولی هر قسمت موظف است به رعایت موارد بهداشتی نظارت کند که در صورت کم‌کاری برخوردی جدی به دلیل به خطر انداختن  سلامت مردم با او خواهد شد.

نیروی انتظامی باید حضور خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا پر‌رنگ‌تر کند

عباسی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید حضور خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا پر‌رنگ‌تر کند و با افرادی که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازند برخورد جدی داشته باشد.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول