اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به نزدیکی به فصل سرما و ورود به موج سوم شیوع ویروس کرونا از مردم استان خواهشمندیم محدودیتی که در ایام نوروز اجرا شد را مجددا در زندگی خود اعمال کنند و این ویروس را جدی بگیرند.

آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مجید شیرانی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به هزینه‌های گزاف جانی و مالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بر کشور تحمیل شده گفت: از این به بعد با اختیاری که ستاد مبارزه با ویروس کرونا به عوامل علوم‌پزشکی استان واگذار کرده است با مراکز عمومی، اصناف و اداراتی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند سخت‌گیری و برخورد جدی خواهیم کرد و سریعا اقدام به تعطیلی واحدهای متخلف خواهیم نمود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، ادامه داد: از مردم استان خواهشمندیم محدودیتی که در ایام عید اجرا شد را مجددا در زندگی خود اعمال کنند و به پویش در خانه بمانیم، به مدت ۴ هفته عمل کنند و همه رسانه‌ها و دستگاه‌ها برای تحقق این موضوع از تمام اعتبار و ظرفیت خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار کشوری تعداد مبتلایان مثبت ۴۱۶ هزار نفر و فوت شدگان حدود ۲۴ هزار نفر ارزیابی شده است و درحال  حاضر در حال ورود به پیک سوم شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم.

شیرانی با اشاره به وضعیت بد استان‌های همجوار از نظر شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: موج اول شیوع ویروس کرونا حدود ۴ هفته و موج دوم شیوع حدود ۱۲ هفته به طول انجامید، اما موج سوم با پیش‌بینی شیب شیوع ۶۰ درجه در نمودار و با ورود به فصل سرما و شیوع آنفلوآنزای فصلی ممکن است طولانی‌تر بوده و مشکلاتی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: مردم از تکرار نکات بهداشتی از سوی مسؤولان خسته شده‌اند، کادر درمان نیز دچار خستگی و مشکلات زیادی هستند‌ و لازم است نوآوری و ایده‌های جدیدی به کار گیریم که وارد شرایط بحران نشویم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: ما از مردم خواهشمندیم که پویش محدودیتی که در ایام عید صورت گرفت مجددا اعمال شود و پویش در خانه بمانیم با قوت به مدت حدود ۴ هفته دوباره احیا شود و خواهشمندیم همه رسانه‌ها و دستگاه‌ها برای این موضوع از تمام اعتبار و آبروی و تلاش خود استفاده کنند.

ادارات جلسات غیرضروری را تعطیل کنند

وی تاکید کرد: خواهشمندم کلیه ادارات جلسات غیرضروری خود را در این هفته کنسل کنند و همچنین با توجه به ابتلای تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا خواهشمندیم خانواده‌ها آموزش فرزندان خود را بیشتر به صورت مجازی دنبال نمایند.

شیرانی اضافه کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۱۴ تست کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است که نتیجه 7 هزار و 702 نفر مثبت اعلام شده که با توجه به نزدیکی به فصل سرما خواهشمندیم رعایت موارد بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول