اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی‌ها در نیویورک ۲ برابر شده‌اند

منابع خبری در آمریکا گزارش داده‌اند تعداد حوادث تیراندازی‌ها در شهر نیویورک نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته ۲ برابر شده است.

تیراندازی‌ها در نیویورک ۲ برابر شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری دوشنبه گزارش دادند تعداد موارد تیراندازی‌ در شهر نیویورک نسبت به سال گذشته تقریباً ۲ برابر شده است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد داده‌های اداره پلیس نیویورک نشان می‌دهد تعداد افرادی که بر اثر این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند نیز تقریباً ۲ برابر سال گذشته است.

مطابق این گزارش، تا تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰، مجموعاً ۱۱۲۳ رویداد تیراندازی در شهر نیویورک به وقوع پیوسته‌اند. این رقم اندکی کمتر از ۲ برابر ۵۸۰ مورد تیراندازی است که تا تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۱۹ در نیویورک به وقوع پیوسته بود.

درباره میزان تلفات ناشی از تیراندازی‌ها، تا به اینجا ۲۱۴ نفر بر اثر رویدادهای تیراندازی در نیویورک کشته شده‌اند. این رقم در همین مقطع زمانی در سال گذشته ۱۱۱ نفر بود.

شهرهای شیکاگو، نیویورک و برخی از دیگر شهرهای آمریکا بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش خشونت بوده‌اند.

در این میان، بارها گزارش‌هایی از شدت گرفتن خشونت در شهر شیکاگو منتشر شده و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چند بار در اظهاراتی که نژادپرستانه تعبیر شده، این شهر را به افغانستان تشبیه کرده است.

شیکاگو با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ‌ترین شهر غرب آمریکاست.

  این شهر یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۷ در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند. 

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا پدیده‌ای جدا از «تیراندازی‌های کور» (تیراندازی یک فرد به سمت جمعیت) در این کشور است که وقوع آنها بحث‌های مهمی درباره لزوم تجدیدنظر در قوانین حمل سلاح در آمریکا را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. 

 با آنکه تیراندازی‌های کور در آمریکا به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، خشونت‌های مسلحانه کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول