اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استقبال خوب مردم قم از سامانه قم‌یار

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از سامانه قم‌یار داشته‌اند گفت: از دهم شهریور استقبال زیادی اتفاق افتاده است و مردم پیگیری مسائل هستند و امیدواریم که هرروز وضعیت خدمات‌رسانی بهتر شود.

استقبال خوب مردم قم از سامانه قم‌یار

محسن رنجبر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت توجه به توسعه خدمات الکترونیک اظهار داشت: کرونا فرصت مناسبی برای افزایش خدمات در بستر غیرحضوری به وجود آورده است که در این راستا شهرداری از دهم شهریورماه تمام خدمات شهرسازی خود را به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه طریقه ارتباط با شهرداری در فضای سایت نیز تعریف‌شده است و با پیامک به آن‌ها گفته می‌شود که مراحل به چه نحوی است، ابراز کرد: در حال حاضر سامانه قم‌یار مورداستفاده قرار می‌گیرد و فضای ارتباط با سامانه الکترونیک قبلی را فراهم می‌کند که نیازی به حضور نباشد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این سامانه اطلاعات را گرفته و بعدازآن سامانه قبلی شهرداری به‌صورت هوشمند کار خود را انجام می‌دهد و برای بازدید پیامک می‌دهد و اگر نیازی به حضور باشد اطلاع‌رسانی می‌شود، در میز خدمت نیز به آموزش افرادی که مراجعه می‌کنند پرداخته‌شده و در دفاتر پیشخوان نیز آموزش‌هایی گذاشته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه با نوع نگاهی که وجود دارد اگر مشکلاتی در سامانه باشد روزانه رصد می‌شود، یادآور شد: با آموزش‌هایی که در مناطق و دفاتر برگزار می‌شود، مشکلات رفع می‌شود و توصیه این است لزومی به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیز نبوده و هر کس در فضای عادی از خدمات الکترونیک به‌راحتی استفاده می‌کند.

رنجبر با اشاره به اینکه سامانه قم‌یار از کافه بازار قابل دانلود است و روی گوشی نصب می‌شود و فضای اطلاع‌رسانی است، مطرح کرد: از دهم شهریور استقبال زیادی اتفاق افتاده است و مردم پیگیری مسائل هستند و امیدواریم که هرروز وضعیت خدمات‌رسانی بهتر شود.

وی افزود: گزارشات ماهیانه نشان‌دهنده وضعیت خوبی در شهر است، در حال حاضر 800 پروژه در سامانه کنترل شهرداری رصد می‌شود، وظایفی که شهرداری به غیر از پروژه‌ها در سامانه عملکرد دارند ارزیابی می‌شود، مثلاً موضوع پسماند و اینکه چند درصد از مبدأ تفکیک می‌شود، این‌ها دارای شاخصه‌هایی است که به آن رسیده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم عنوان کرد: برنامه 1404 در حال اجرا و در مرحله آسیب‌شناسی هستیم و گزارشات آسیب‌شناسی آماده‌شده است که کاری ویژه و منحصربه‌فرد است چراکه نمونه آن را در آسیب‌شناسی برنامه‌ای که خودشان تدوین کرده باشند را در جای دیگری ندیده‌ایم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول