اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دفاع مقدس زمینه‌ای برای صدور پیام حقانیت ایران به جهان بود

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس زمینه‌ای برای صدور پیام حقانیت و مظلومیت مردم و انقلاب به جهان، کشف ظرفیت جوانان و گسترش روح برادری و اخوت در تمام اقشار و اقوام کشور شد.

دفاع مقدس زمینه‌ای برای صدور پیام حقانیت ایران به جهان بود

 علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نموداری از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و برافراشتن پرچم کشور  است.
وی بیان کرد: ۴۰ سال پیش در چنین روزهایی که ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود، جنگ تحمیلی آغاز شد؛ گرچه در ظاهر دشمن مقابل حزب بعث عراق بود اما در واقع تقابل تمام نظام سلطه شرقی و غربی علیه انقلاب بوده و صدام صرفا به عنوان مجری این سیاست در منطقه انتخاب شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: سردمداران نظام سلطه که نتوانستند از پیروزی انقلاب جلوگیری کنند، تمام نقشه‌های خود را برای متلاشی کردن انقلاب با توطئه‌های چون کودتا، ترور و نفوذ عملی کردند.
نظری ادامه داد: دشمن با تبلیغات ویران کننده برای ناامید کردن مردم تلاش کرده و به منظور در هم شکستن مقاومت اسلامی، مسائل را رصد کرده و به این جمع‌بندی رسیدند که رژیم بعث عراق گزینه مناسبی است.
وی خاطرنشان کرد: صدام حسین روح خودبزرگ بینی داشت و احساس می‌کرد با سقوط شاهنشاهی می‌تواند قطب قدرت در منطقه باشد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور عراق بیشترین مرز مشترک را با ایران و زمینه‌های اختلافات مرزی در مرز اروند رود با ایران داشته، از طرفی حزب بعث پیروزی انقلاب را به عنوان تهدیدی می‌دید.
نظری گفت: حزب بعث عراق گمان می‌کرد قدرت گرفتن انقلاب باعث تضعیف و سقوط این حزب می‌شود، با تصور اینکه  با پیروزی انقلاب ساختار ارتش منسجم نیست، به ایران حمله کرد.

وی افزود: از طرفی سپاه هم به شدت با گروهک‌ها در مرزهای کشور درگیر بود و به گمان کشور عراق آمادگی دفاع از مرزها در ایران وجود نداشت؛ نکته قابل تامل این بوده که جنگ تحمیلی تنها جنگی در دنیا بود که تمام ظرفیت‌های تجهیزاتی به کار گرفته شده و در یک میدان علیه انقلاب وارد کار شدند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشری به ویژه شوروی سابق و ایالات متحده علیه ایران و تحت سلطه شورای امنیت سازمان ملل متحد بودند و در ۸ سال جنگ تحمیلی ۸ قطعنامه صادر کردند.
 نظری ادامه داد: تنها قطعنامه ۵۹۸ مورد قبول ایران قرار گرفت و این پذیرش دشمن را در آن مرحله خلع سلاح کرد.
وی بیان کرد: در این جنگ نابرابر دشمنان نه تنها به اهداف پلید نرسیدند بلکه دفاع مقدس زمینه‌ای برای صدور پیام حقانیت و مظلومیت مردم و انقلاب به جهان، کشف ظرفیت جوانان و گسترش روح برادری و اخوت در تمام اقشار و اقوام کشور شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت روح ایمان و معنویت، پیشرفت دینی بی‌بدیل و ترویج روحیه ایثار، مردانگی و رشادت در کشور از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می‌رود.
نظری بیان کرد: دفاع مقدس با تربیت بهترین مدیران در اداره کشور به عنوان تجربه موفق و افتخارآفرین در عرصه خودکفایی مطرح شده و دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را تسخیر کند.
وی عنوان کرد: امروز با صراحت اعلام می‌کنیم اگر دشمن یکی بزند، ده‌ تا می‌خورد و بداند که ابزار نظامی در مقابل انقلاب و نظام پاسخگو نیست؛ جریان مقاومت در کشورهای مختلف برگرفته از دفاع مقدس است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دفاع مقدس در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی به عنوان ذخیره ارزشمند معنوی و تحت عنوان «اردوهای راهیان نور» موجب پمپاژ ایمان، ایثار، اخلاق و معنویت به کشور می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول