اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

به روایت عکس2/تصویری که شهید شیرودی نخواست در آن باشد

شهید علی اکبر شیرودی سوال کرد: میشه یه عکس هم از من و دکتر چمران بگیری؟ منم صریح گفتم :نه که نمیشه. شما هم مثل دوستانتان می تونید کنار دکتر چمران بایستید تا عکس دسته جمعی بگیرم.

به روایت عکس2/تصویری که شهید شیرودی نخواست در آن باشد

خبرگزاری فارس- پیغام فتح؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع قدس: کمتر کسی است مطالعاتی در مورد جنگ تحمیلی داشته باشد و نام مریم کاظم زاده را نشنیده باشد. شیرزنی که در بحبوحه خون و آتش همچون دیگر برادرانش در میدان جنگ حاضر بود و سعی می کرد با امکانات اندکی که دارد این برهه درخشان تاریخ معاصر کشورش را با دوربین عکاسی اش برای نسل های بعد و همه کسانی که آن رشادت ها و دفاع مقدس را ندیدند ثبت و ماندگار کند.

خبرگزاری فارس این افتخار را دارد تا در هفته دفاع مقدس تعدادی از عکس های منتشر نشده این بانوی هنرمند و البته جهادگر را که خود از خانواده رسانه هست منتشر کرده و خاطرات پیرامون آنها را از زبان او بیان کند.

*عکسی که شهید شیرودی نخواست در آن باشد

وقتی بیسیم چی سپاه از من خواست تا عکسی از او و دکتر چمران بگیرم، دکتر چمران دست پشت گردن بیسیم چی انداخت و مقابل دوربین قرار گرفت. 

 

مرداد ماه ٥٨ بود و پادگان مریوان خیلی گرم نبود همه جلو عمارت فرماندهی روی دو سه لنگه تخت چوبی بی رو انداز نشسته بودند و چون جای کافی برای همه از سرباز و پاسدار و خلبان های هوانیروز و فرمانده و پاسدارهای نخست وزیری نبود، ایستاده ها بیشتر از نشسته ها بودند.

شهید علی اکبر شیرودی سوال کرد: میشه یه عکس هم از من و دکتر چمران بگیری؟

منم صریح گفتم :نه که نمیشه. شما هم مثل دوستانتان می تونید کنار دکتر چمران بایستید تا عکس دسته جمعی بگیرم.

اما شیرودی نرفت و کنار من ایستاد.


موقع رفتن با هلی کوپتر شیرودی بود. قرار بود با خانم چمران برگردیم تهران. پای هلی کوپتر، شیرودی دیرتر رسید. دوربین را از من گرفت و گفت: تو که عکسی از من و دکتر چمران نگرفتی بگذار من یه عکس یادگاری از شما بگیرم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول