اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برنامه‌های روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در اراک اعلام شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک برنامه‌های هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی را اعلام کرد.

برنامه‌های  روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در اراک اعلام شد

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به فرارسیدن  هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی تنها منوط به روز ۷ مهر نمی‌شود و سازمان آتش‌نشانی اراک در طول این ایام با برگزاری هفته ایمنی و آتش‌نشانی فعالیت‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این روز با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و نیز زنده نگه‌داشتن حماسه‌آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی‌مان به‌ویژه در زمان دفاع مقدس نامگذاری شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با یادآوری اقتضائات مدنظر برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز آتش‌نشان به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و همچنین همزمانی با ایام ماه صفر، افزود: با توجه به شرایط موجود، با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی، برنامه‌های گرامیداشت روز آتش‌نشان در سال ۹۹ را در قالب برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «مردان آب و آتش» به مدت دو شب که به صورت مستقیم از شبکه سیمای استان مرکزی پخش خواهد شد، برگزار خواهیم کرد.

آقازیارتی ادامه داد: تقدیر از تلاش‌ها و زحمات یک ساله کارکنان و مأموران آتش‌نشانی، تجلیل از آتش‌نشانان بازنشسته، اعطای درجات آتش‌نشانی مطابق دستورالعمل و شرایط احراز درجات آتش‌نشانان کشور، کوهنوردی و صعود تعدادی از آتش‌نشانان به قله سفیدخانی، حضور پرسنل آتش‌نشانی در گلزار شهدای اراک و غبارروبی مقبره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهید آتش‌نشان رضا نظری، حضور آتش‌نشانان در نماز عبادی سیاسی جمعه و نیز اهدای خون جمعی از پرسنل با عنوان «آتش‌نشان خون بخش» از برنامه‌های دیگر به مناسبت این روز است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان افزود: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و به‌ویژه شهدای آتش‌نشان، همزمان با غبارروبی مزار شهدا، ۱۶ آتش‌نشان دوچرخه‌سوار به نیت فرشتگان آسمانی حادثه دل‌خراش ساختمان پلاسکو، مسیر ایستگاه شهید نظری تا قبور مطهر شهدا و مزار شهید آتش‌نشان رضا نظری را رکاب خواهند زد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان «دلنوشته شهروندان برای آتش‌نشانان» برنامه‌ای فرهنگی است و تمامی عزیزان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۵۰۱۲۵ در این مسابقه شرکت کرده و با یک جمله کوتاه احساس خود را نسبت به دلاورمردان آتش‌نشان بیان کنند.

آقازیارتی تصریح کرد: در روز دوشنبه هفتم مهرماه همزمان با روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی شاهد مراسم کلنگ‌زنی احداث ایستگاه سه منظوره آتش‌نشانی در کوی کوثر با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و نیز مسئولین استانی و شهرستانی خواهیم بود، همچنین رژه ناوگان خودرویی سازمان در ساعات ابتدایی صبح در سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: آیین اختتامیه دوره آموزشی نیروهای جدیدالورود سازمان آتش‌نشانی اراک که با اتمام این دوره و همزمان با روز آتش‌نشان به جمع نیروهای عملیاتی خواهند پیوست پس از مراسم اهدای گل به آتش‌نشانان و پیام تبریک  شهردار اراک، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین شهری در روز آتش‌نشان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه هفتم مهرماه بهانه‌ای است تا از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی جان‌برکفان عرصه حادثه و خطر تقدیر گردد، گفت: آتش‌نشانان و امدادگران علاوه بر حضور در صف اول خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه نیز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب‌دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی برای دستیابی به این امر مهم فروگذار نمی‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول