اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر به صورت مقطعی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد/حضور دو هفته‌ای دانشجویان برای رفع اشکال

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه دانشجویان به مدت دو هفته برای رفع اشکال در دانشگاه حضور خواهند یافت، گفت: خوابگاه دانشجویی این دانشگاه به صورت مقطعی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر به صورت مقطعی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد/حضور دو هفته‌ای دانشجویان برای رفع اشکال

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان این که این دانشگاه فعال‌تر از ترم گذشته فعالیت خواهد کرد، گفت: در نیم سال تحصیلی مهرماه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تجربیات ترم مجازی قبلی استفاده خواهد کرد تا در همه زمینه‌ها مانند پژوهش و آموزش قوی‌تر از گذشته ایفای نقش کند. در واقع دانشگاه تنها به برگزاری کلاس درس نمی‌پردازد بلکه فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاه‌ها و به خصوص پروژه‌های صنعتی و دانش بنیان که در ترم گذشته فعالیت آنها کاهش یافته بود، در نیم سال تحصیلی جدید با یک برنامه ریزی دقیق و سیستماتیک قوی‌تر عمل می‌کند.

* آموزش دانشجویان کارشناسی به صورت کاملا مجازی و مقاطع ارشد و دکتری به صورت ترکیبی

وی افزود: در نیم سال تحصیلی مهر ماه آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد، اما آموزش دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی انجام می‌شود. همچنین در کلاس‌های عملی بخش‌های تئوری یا آزمایشگاهی که امکان انجام آن از راه دور وجود دارد، انجام می‌شود اما بخش‌هایی که نیاز به حضور دانشجو است را برای دانشجویان اجباری نکرده‌ایم؛ چراکه هر یک از دانشجویان می‌توانند دروس عملی خود را جایگزین دروس نظری کنند.

* دانشجویان برای رفع اشکال به مدت دو هفته در دانشگاه حضور می‌یابند

معتمدی تصریح کرد: در نیم سال تحصیلی جدید خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه به صورت مقطعی در قالب مدت زمان کوتاه در اختیار دانشجویانی که برای رفع اشکال به مدت دو هفته در دانشگاه حضور می‌یابند اختصاص می‌یابد. این درحالی است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید خوابگاه‌هایی که در اختیارشان است را به دانشگاه تحویل دهند. البته باید به این نکته اشاره کنم که هر یک از خوابگاه‌های دانشجویی به یک یا دو دانشجو اختصاص داده می‌شود.

* روش اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها متفاوت خواهد بود

وی ادامه داد: با توجه به این که ظرفیت خوابگاهی دانشگاه محدود است روش اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

*  دانشگاه امیرکبیر از نظر زیرساختی هیچ مشکلی در روند آموزش ندارد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان گفت: برای آموزش در بستر مجازی دانشجویان برای رایگان شدن اینترنت به وزارت ارتباطات درخواست مساعدت داده‌ایم و منتظر تصمیمات این وزارتخانه هستیم. از طرفی باید بگویم دانشگاه صنعتی امیرکبیر از لحاظ زیرساخت‌های آموزشی آمادگی کامل را دارد و هیچ گونه مشکلی در روند آموزش نخواهد داشت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول