اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟

به گفته دکتر یعقوبی، متخصص بیماری‌های عفونی و تب نباید همه افراد واکسن آنفولانزا را تزریق کنند بلکه این واکسن تنها برای افراد بالای سال، گروه بیماران پرخطر و مادران باردار توصیه می‌شود.

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسؤولان حوزه سلامت خبر داده‌اند که این روزها علیرغم شیوع ویروس کرونا، بیماری واگیردار آنفولانزا نیز با آغاز فصل سرما همه‌گیر شده و مردم لازم هست پروتکل‌های بهداشتی را مضافاً رعایت کنند.

اما علیرغم هشدارها مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها و از همه مهتر استفاده از ماسک، همچنان استفاده از واکسن آنفولانزا به جهت عدم ابتلا به این بیماری یکی از توصیه‌های پزشکان است.

البته باید گفت توصیه مؤکدی که همه پزشکان و کادر درمان به آن اذعان دارند غیرمفید بودن واکسن آنفولانزا برای درمان سرماخوردگی و یا بیماری شایع این روزها یعنی کرونا ویروس است و تقاضای کاذبی که عده‌ای در تلاش هستند تا به هر نحوی از واکسن استفاده کنند باید کاهش پیدا کند.

دکتر توفیق یعقوبی، متخصص بیماری‌های عفونی و تب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بیماری آنفولانزا در اکثر افراد خودبه‌خود محدود شونده است و عمدتاً بهبود پیدا می‌کند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز تأکید می‌کند که لازم نیست همه افراد از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

به گفته دکتر یعقوبی، واکسن آنفولانزا برای کسانی توصیه می‌شود که بالای 60 سال سن، بیماران قلبی و ریوی شدید و مزمن، بیماران دیابتی غیر کنترل‌شده، شیمی‌درمانی شده‌ها، بیماران مزمن کبدی هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و تب همچنین گفته به مادران باردار در سه‌ماهه دوم و سوم و قشر عظیم کادر بهداشت و درمان به دلیل اینکه در معرض بیماران هستند و در صورت مبتلا شدن به بیماری آنفولانزا ممکن است به مردم در مراجعات بالینی بیماری را منتقل کنند نیز توصیه می‌شود تا از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول