اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت نام ۷۳ هیأت مذهبی در «سامانه بیرق»

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از وجود ۱۴ شهید هیأتی در سوادکوه و ثبت نام ۷۳ هیأت مذهبی در «سامانه بیرق» خبر داد.

ثبت نام ۷۳ هیأت مذهبی در «سامانه بیرق»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام مهدی صداقتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ماه محرم و صفر و با اشاره به اینکه در طول تاریخ حاکمان ظالم برای ایجاد محدودیت برگزاری مراسم‌های ماه محرم تلاش کردند اما هیچگاه مراسم‌های امام حسین تعطیل ن‌شد، گفت: عزاداری‌های سیدالشهدا در قلب مردم است و امسال محدودیت‌های بیماری کرونا هم نتوانست مانعی برای عزاداری های امام حسین(ع) باشد و البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار عزاداران قرار داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با تقدیر از دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحوه ممکن و با تقدیر از شورای هیئات مذهبی و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان برای هدایت و همراهی عزاداری‌ها، افزود: فرمانداران و مدیران ادارات و نهادهای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی همکاری مناسب و قابل تقدیری برای برگزاری مراسم‌های ماه محرم داشتند.

وی از ثبت نام ۷۳ هیأت مذهبی در «سامانه بیرق» خبر داد و با بیان اینکه کانال اطلاع‌رسانی محرم و صفر با نام «محرم ۹۹ سوادکوه»، اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با ماه محرم را به روز در اختیار فعالان قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: پویش هشتک «ما ملت امام حسینیم»، دیوار‌نویسی‌ها، ماشین‌نویسی‌ها و اطعام دهی بیرون‌بَر بخشی از فعالیت‌های فعالان مذهبی در ماه محرم بود.

صداقتی با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در ماه صفر و نیز وجود اربعین در این ماه، گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین برای امسال وجود ندارد ولی زیارت اربعین در مناطق و روستاهای مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و جلسه ستاد برگزاری مراسم‌های اربعین نیز به صورت شهرستانی برگزار می‌شود.

وی استفاده از رسانه‌های مجازی و اجتماعی برای تبیین پیام‌های محرم را از برنامه‌های مهم اداره تبلیغات اسلامی ذکر و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های یاران امام حسین(ع) و انتشار خلاصه‌ای از زندگی یاران امام، استفاده از فضای مجازی در باز نشر آن مورد توجه است و مسابقه عکس‌های قدیمی اربعین و مراسم‌های عزاداری هم از برنامه‌های دیگر ما است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم و با اشاره به اینکه مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام امسال به صورت ویژه‌تر نسبت به سال‌های قبل انجام می‌شود و پیامبر ما اسوه حسنه بود و دشمنان با حقارتی که در خود احساس می کنند و این حقارت، سابقه تاریخی دارد و این اقدام در ادامه مسیر توهین و تخریب ارزش‌های دینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همه ملت بسیج شدند تا دشمنان انقلاب اسلامی را سر جایشان بنشانند، گفت: ۱۴ شهید تبلیغی شهرستان شامل ۹ مداح شهید، یک رئیس هیئت شهید و ۴ ر شهید ذاکر در سوادکوه شناسایی شدند که دیدار با خانواده آنان با همکاری بنیاد شهید ایثارگران در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول