اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

10 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2020

هیچ چیز به اندازه به روزرسانی الگوریتم های گوکل صاحبان وب را دچار نگرانی و استرس نمی­کند. زیرا ممکن است با به روزرسانی هر یک از الگوریتم های گوگل جایگاه شما و تمامی زحماتی که برای آن جایگاه کشیده اید.

10 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2020

هیچ چیز به اندازه به روزرسانی الگوریتم های گوکل صاحبان وب را دچار نگرانی و استرس نمی­کند. زیرا ممکن است با به روزرسانی هر یک از الگوریتم های گوگل جایگاه شما و تمامی زحماتی که برای آن جایگاه کشیده اید، دچار تغییر ناگهانی شوند. البته هر کدام از این الگوریتم ها به گونه ای به افزایش نرخ ترافیک ارگانیک در سایت شما کمک می­کنند. این که گوگل چگونه این الگوریتم ها را به روزرسانی می­کند و چگونه وب سایت های گوناگون را بررسی می­کند، هنوز هم تا حدودی امری مخفیانه است اما با این حال ابزار هایی وجود دارند، برخی از آن ها رایگان و برخی غیر رایگان، که به ما کمک می­کنند سایت خود را از همان منظر که گوگل می­بیند و بررسی می­کند، ببینیم و بررسی کنیم.

این ابزارها برای استراتژی جستجو ارگانیک شما ضروری هستند، چون باعث می­شوند روی المان هایی تمرکز کنید که برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله ما شما را با 10 مورد از این ابزار ها آشنا می­کنیم که به شما کمک می­کنند زمانی که سفارش سئو سایتی را گرفتید همانند یک سئوکار حرفه ای و یا یک ربات گوگل بررسی کنید.

1.       HubSpot’s Website Grader

در سال 2007، Hubspot ابزار رایگانی به نام Website Grader  را به بازار عرضه کرد. این ابزار به مشاغل کمک می­کند تا فرصت های بهینه سازی موتور های جست و جو را کشف کنند. این ابزار در سال 2020 به روزرسانی شده است.

Website Grader ابزار آنلاین و رایگانی است که اطلاعات شخصی سازی شده ای را بر اساس معیار های زیر در مورد وب سایت شما ارائه می­دهد.

عملکرد: این ابزار سایت شما را بر اساس اندازه صفحات سایت، تعداد درخواست ها، سرعت سایت و معیار های اساسی سئوی سایت شما مورد آنالیز قرار می­دهد.

آمادگی نسخه موبایل: این ابزار نسخه موبایل وب سایت شما را بررسی می­کند. نسخه موبایل وب سایت شما باید بتواند رضایت کاربرانی که آن را می­بینند کسب کند و تجربه کاربری خوبی از سایت شما برای آن ها فراهم کند.

سئو: این ابزار بررسی می­کند که آیا وب سایت شما هم برای کاربران و هم برای موتور های جست و جو به سادگی پیدا می­شود یا خیر. برای این بررسی مواردی از قبیل ایندکس شدن صفحات، توضیحات متا، پلاگین هایی محتوا و... را در نظر می­گیرد.

برای دسترسی به گرید وب سایت خود کافی است به Website Grader مراجعه کنید و با موارد کردن URL  و ایمیل خود در مدت زمانی کوتاه به عددی از 1 تا 100 که مربوط به گرید سایت شماست دست پیدا کنید. با به دست آوردن این عدد دید شما برای بهبود عملکرد وب سایتتان باز تر خواهد شد.

2.      Google’s Webmaster Tools

شاید بهترین راه برای اینکه یک متخصص سئو متوجه شود گوگل چگونه وب سایت را بررسی می­کند پرسیدن از خود گوگل باشد. این ابزار رایگان قابلیت های مختلفی دارد، که به برخی از آن ها اشاره می­کنیم.

ابزار Fetch as google  این امکان را به شما می­دهد تا URL  های خاصی را همانطور که گوگل آن ها را بررسی می-کند بررسی کنید تا در صورت ضعیف بودن سئو آن ها بتوانید روی آن کار کنید و مشکلات احتمالی آن ها را بررسی کنید و یا در صورت هک شدن وب ساییتان  شما را متوجه این موضوع می­کند.

PageSpeed Insights ابزار شگفت انگیز دیگری از گوگل وبمستر تولز است که سرعت لود شدن صفحات سایت شما را هم برای نسخه دسکتاپ و هم برای نسخه موبایل بررسی می­کند. این ابزار به سرعت عملکرد سایت شما نمره ای از 1 تا 100 می­دهد. بر اساس گفته گوگل عدد 80 و بالاتر از آن برای سایت هایی با سرعت خوب، عدد 60 تا 79 با سرعت متوسط و عدد 59 و پایین تر از آن به سایت هایی با سرعت پایین تعلق می­گیرد.

3.    Ahrefs

این ابزار یکی از منابع غیر رایگان سئو پیشرفته است که با بررسی کلمات کلیدی،  لینک ها و رتبه بندی به شما در تولید محتوا کمک می­کند. چهار ابزار اصلی آن عبارت اند از : Site Explorer، Content Explorer، Keywords Explorer، Site Audit .

4.      GrowthBar

این ابزار یکی از افزونه های کروم است که به شما در جست و جوی کلمات کلیدی، امکان تجزیه و تحلیل رقابتی و رتبه بندی سئو کمک می­کند. به کمک این ابزار شما می­توانید عملکرد رقبای خود در حوزه جست و جو کلمات کلیدی، بک لینک ها و تبلیغاتی که انجام می­دهند را بررسی کنید تا عوامل مؤثر بر پیشرفتشان را دریابید. این ابزار به شما فرصت تست 5 روزه می­دهد و بعد از آن در صورت تمایل باید هزینه استفاده از آن را بپردازید.

5.     Woorank

این ابزار با بررسی عمق سایت به مارکترها این فرصت را می­دهد تا سایت خود را بهینه کرده و بهبود بخشند. این بررسی ها بر اساس ابتکارات سئو، رسانه های اجتماعی، قابلیت سئو و ... انجام می­شود. هر گزارش 8 بخش است که عبارت اند از: چک لیست بازاریابی، سئو، نسخه موبایل، قابلیت استفاده، تکنولوژی، سوشیال، محلی و بازدیدکنندگان. این ابزار فرصت تست 14 روزه دارد و بعد از این دوره تست باید خریداری شود.

6.     Check My Links

از این ابزار رایگان می­توانید برای بررسی این موضوع که لینک های وب سایت شما، چه لینک های داخلی و چه لینک های خارجی، درست کار می­کنند استفاده کنید. این ابزار به مارکتر ها و یا نویسده ها کمک می­کند تا لینک های دارای اشکال را قبل از منتشر شدن آن ها اصلاح کنند. این ابزار تمامی لینک های درست را با رنگ سبز و لینک های دارای اشکال را با رنگ قرمز نمایش می­دهد.

7.     BuzzStream

شاید بتوان گفت این ابزار ارزانترین راه برای مدیریت افراد و سایت هایی است که به وب سایت شما لینک ورودی می­دهند. دریافت بک لینک برای رتبه گرفتن شما نزد گوکل از اهمیت بالایی برخوردار است. به کمک این ابزار می­توانید این سایت ها، حوزه فعالیت آن ها و اعتبار دامنه آن ها را بررسی کنید و لینک های ورودی خود را از بهترین آن ها دریافت کنید. این ابزار برای 14 روز رایگان است.

8.     Moz’s Pro Tools

داشتن اشتراک این ابزار برای بهبود جایگاه شما در نتایج جست و جو گوگل بسیار تأثیرگذار است. کالکشن ابزار های ماز گزارش هایی شامل فرصت های سئو، نرخ رشد، ایجاد گزارش و بهینه سازی سایت را در اختیار مشترکان خود قرار می­دهد.

9.      Linkody

بهترین راه برای نظارت بر عملکرد سئوی خارجی داشتن یک دید دقیق و کامل از بک لینک هاست. این ابزار غیر رایگان به شما این امکان را می­دهد تا این لینک ها را ردیابی، بررسی، تجزیه و تحلیل و یا رد نمایید. این ابزار به صورت تمام وقت در 24 ساعت 7 روز هفته تغییرات را مورد بررسی قرار می­دهد، در نتیجه در صورت بروز هر مشکلی می­توانید فوراً جهت رفع آن اقدام نمایید.

10.    کارت گزارش UpCity’s SEO

این ابزار رایگان به شما این امکان را می­دهد تا جایگاه خود را در مقایسه با رقبای خود تجزیه و تحلیل نمایید. این ابزار در ازای دریافت اطلاعات کمی از سایت شما اطلاعاتی نظیر لینک سازی، آنالیز سئو داخلی، دسترسی وب سایت و ... را در اختیار شما قرار می­دهد.

با کمک این ابزار ها تا حدودی با نحوه نگاه گوگل به وب سایت خود آشنا شدید، استفاده از این ابزار ها شما را در رسیدن به جایگاه برتر در لیست نتایج گوگل یاری خواهد کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول