اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| انتقادها از سوالات آزمون گواهینامه دستیاری بررسی می‌شود

جانشین دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: انتقاد دستیاران از سوالات آزمون گواهینامه بررسی خواهد شد.

فارس من| انتقادها از سوالات آزمون گواهینامه دستیاری بررسی می‌شود

فاطمه ضرغام نژاد: وحید شاهی جانشین دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره سوژه ثبت شده مخاطبان با عنوان «اعتراض به طراحی سوالات و سطح دشواری آزمون گواهینامه و بورد» اظهار داشت: در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره سوژه ثبت شده مخاطبان اظهار داشت: ترکیب طراحی سوالات آزمون گواهینامه و برد مشخص هستند و هیأت بورد استانداردهای لازم را برای طراحی این سوالات با ساز و کار مشخص در نظر گرفته‌اند و سپس سوالات طراحی، بررسی، ارزیابی و آزمون برگزار می شود.

وی ادامه داد: شرایط خاصی در زمینه برگزاری آزمون مواجه بودیم و آگاهیم که گروه‌های پزشکی بیشترین بار درمان را برای کمک به بیماران بر عهده داشتند و همین موضوع باعث شد که فشار کاری زیادی نیز روی دستیاران باشد و تصمیمات متفاوت این بحران گرفته شد. بنابراین شیوه معمول هر سال تغییر کرد و دو آزمون ما در یک آزمون به ناچار شکل گرفت که این موضوع با نظر معاونت درمان و معاونت آموزشی اتخاذ شده است.

شاهی با بیان اینکه در مورد محتوای این آزمون همه جای دنیا هیأت بورد سوالات را طراحی می‌کنند و به دلیل متخصص بودن اعضا معمولاً سوالات بدون ایراد طراحی می‌شوند عنوان کرد: شرایط ویژه حتماً مورد توجه مجموعه تصمیم‌گیران این حوزه قرار خواهد گرفت اما این که چگونه این موضوع اعمال شود موضوعی است که باید معاونت آموزشی وزارت بهداشت و و مرکز سنجش و دبیران بوردها بررسی کنند، تلاش می‌کنیم شرایط ویژه امسال با حفظ استانداردهای علمی و حفظ جایگاه اعضای هیأت بورد را در نظر گرفته و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

جانشین دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: ما از مشکلات و شرایط دستیاران به طور کامل آگاه هستیم و امیدواریم بتوانیم تصمیم خوب و منطقی و عادلانه را بگیریم. بازه زمانی برای رسیدگی به اعتراضات در نظر گرفته شده است و دستیاران در بازه زمانی می توانستند ایرادات به سوالات را در سایت سنجش بارگذاری کنند و تک تک سوالات بررسی خواهد شد و شرایط خاص امسال هم مد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول