اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز | واشنگتن و ابوظبی در پی امضای توافق فروش «اف-۳۵» در ماه دسامبر

یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع مطلع ادعا کرد که تفاهمنامه فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به امارات عربی متحده احتمالا در ماه دسامبر امضا خواهد شد.

رویترز | واشنگتن و ابوظبی در پی امضای توافق فروش «اف-۳۵» در ماه دسامبر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع می‌گویند آمریکا و امارات عربی متحده انتظار دارند در ماه دسامبر به توافقی درباره فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» برسند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از این منابع نوشت: «آمریکا و امارات امیدوارند تفاهمنامه‌ اولیه‌ای را برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور [حاشیه] خلیج [فارس] در ماه دسامبر امضا کنند».

بر این اساس، منابع نزدیک به مذاکرات در این موضوع به رویترز گفتند که هدف دو طرف این است که تفاهمنامه فروش اف-۳۵ به ابوظبی، در تاریخ دوم دسامبر که «روز ملی امارات عربی متحده» است، امضا شود.

با این حال آمریکا در حال بررسی نحوه فروش این جنگنده‌ها به امارات است تا توافقات چندین ساله بین واشنگتن و تل‌آویو برای حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی حفظ گردد.

به نوشته رویترز، یکی از گزینه‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آن است، افزایش احتمال ردیابی جنگنده‌های اف-۳۵ اماراتی توسط رادارهای اسرائیلی باشد اما هنوز مشخص نیست که شرکت لاکهید مارتین قرار است این کار را با کاستن از میزان رادارگریز بودن جنگنده‌هایی که به ابوظبی می‌فروشد انجام دهد یا آمریکا رادارهای پیشرفته‌تری به تل‌آویو ارائه می‌کند.

سفارت امارات در واشنگتن هنوز به سوالات در این باره پاسخ نداده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره به رویترز گفت: «سیاست آمریکا این است که قراردادها یا تبادلات نظامی پیشنهادی را تا زمانی که به‌صورت رسمی به اطلاع کنگره نرسیده باشد، تایید یا تکذیب نکند».

منابع مطلع با مذاکرات می‌گویند یکی دیگر از ایده‌ها این است که سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را به نحوی ارتقا دهند که بر رادارگریزی این جنگنده‌ها غلبه کرده و بتوانند آنها را در آسمان تشخیص دهند.

این در حالی است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز در رأس هیأت عالی‌رتبه نظامی و امنیتی وارد واشنگتن شود تا با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیدار کند. (جزئیات بیشتر)

ادعای منابع رویترز در حالی مطرح شده که پیشتر مقامات مختلف رژیم صهیونیستی مخالفت سرسختانه خود با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات را اعلام کرده بودند.

«تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌آویو چندی پیش گفته بود حتی یک پیچ از این جنگنده‌ها نیز نباید به ابوظبی فروخته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول