اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دفاع مقدس فرصت طلایی برای شناساندن قهرمانان ملی است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ایام دفاع مقدس فرصت خوبی برای شناخت قهرمانان کشور است که راه را گم‌نکنیم.

دفاع مقدس فرصت طلایی برای شناساندن قهرمانان ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز هم‌زمان با مدارس سراسر استان زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدرسه پسرانه شاهد نواخته شد.

فرحناز قائدامینی در این آئین گفت: امنیت، آرامش و آزادی امروز ما مرهون از جان گذشتگی‌های حاج قاسم و صدها هزار همرزمش در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: همه ما از شهادت سردار عزیز اسلام متاثر شدیم چون مظلومیت آن را با نحوه به شهادت رساندنش دیدیم و درک کردیم؛ اما نباید فراموش کنیم که ده‌هزار نفر در دوران دفاع مقدس با مظلومیت تمام جان‌شان را اهدای آرامش امروز ما کردند؛ امروز ما در مقابل وظیفه داریم یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها کشور در دوران دفاع مقدس با ما طرف شده بودند و همگی شکست خوردند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما نوپا بود که جنگ آغاز شد چراکه دشمن فهمیده بود هنوز جمهوری اسلامی مانند یک نهال کم سن و سال است و به خیال خام خود تصور می‌کرد با سوءاستفاده از این فرصت، کشور ما را به اشغال و تصرف خود درآورد.

قائدامینی با اشاره به اینکه پیروزی در دروان دفاع مقدس با هزینه‌های سنگینی همراه بود، اظهارداشت: ما با قدرت علم، ایمان و اندیشه و با حضور دانش‌آموزان هم‌سن شما که ۳۶ هزار نفر شهید معلم و دانش‌آموز در این راه قدم گذاشتند و به شهادت رسیدند در مقابله با دشمن پیروز شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این گرامیداشت‌ها همچون هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای شناخت قهرمانان ملی است چراکه شناخت آنان ایده و آرمان می‌آورد و هدف را برای ما مشخص می‌کند که از هدف دور نشویم و امروز وظیفه‌مان را بدانیم.

وی اذعان داشت: در این شرایط کرونایی دانش‌آموزان خودمراقبتی کنند تا بتوانیم تعلیم و تربیت را به پیش ببریم زیراکه در کنار همه روش‌های آموزشی هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد و باید در دوران کرونا به گونه‌ای فعالیت کنیم که در پسا کرونا به مشکل نخوریم.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول