اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مطالبه کمیسیون امور داخلی کشور از سازمان مدیریتی برای ابلاغ آمایش سرزمینی

سخنگوی کمیسیون‌ شوراهای مجلس از مطالبه کمیسیون متبوعش از سازمان مدیریتی برای ابلاغ آمایش سرزمینی خبر داد.

مطالبه کمیسیون امور داخلی کشور از سازمان مدیریتی برای ابلاغ آمایش سرزمینی

علی حدادی سخنگوی کمیسیون‌ امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه یکم مهر) این کمیسیون  اظهار داشت: در نشست امروز این کمیسیون درخواست حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر مبنی بر تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه مطرح شد و در همین زمینه استاندار کرمانشاه در این کمیسیون حاضر شده و پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی نماینده سنقر بود.

وی افزود: نماینده سنقر سؤالاتی درباره تبعیض در توزیع اعتبارات و بودجه‌ها در این استان را مطرح کرد و خواستار رعایت توازن لازم در این زمینه شد و اعلام کرد که توجهات لازم اقتصادی و عمرانی به سنقر صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون‌ شوراهای مجلس گفت: با آنکه استاندار کرمانشاه پاسخ‌های لازم را مطرح کرد ولی جمع‌بندی این نشست آن شد ظرف ۱۰ روز آینده بررسی میدانی از سوی حجت‌الاسلام حسینی‌کیا نماینده سنقر و مدیران  استانی صورت گیرد و چون حجت‌الاسلام حسینی‌کیا از این پاسخ‌ها قانع نشد توافق شد تا بعد از این مدت تکلیف ارجاع این سؤال به صحن علنی مجلس مشخص شود و در آن صورت وزیر کشور در صحن علنی مجلس پاسخگو خواهد بود.

** مطالبه کمیسیون امور داخلی کشور از سازمان مدیریتی برای ابلاغ آمایش سرزمینی

حدادی درباره دیگر دستور کار این کمیسیون گفت: موضوع آمایش سرزمین در جلسه عصر امروز این کمیسیون هم بحث و بررسی شد. این در حالی است که مطالبه کمیسیون امور داخلی کشور از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ به موقع آمایش سرزمینی است. این در حالی است که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی تصریح کرد: آمایش سرزمینی نقشه راه کشور است و به همین دلیل مدیران سازمان مدیریت در نشست عصر امروز این کمیسیون حضور پیدا کرده و توضیحاتی در این مورد مطرح کردند اما آمایش سرزمینی برای در مورد استان‌ها صورت گیرد تا توزیع اعتبارات عادلانه باشد.

سخنگوی کمیسیون‌ شوراهای مجلس گفت: اگر آمایش سرزمینی در کشور داشته باشیم پهنه‌بندی‌های صنعتی برای دریافت اعتبارات و ارزش‌گذاری بای کشاورزی صورت می‌گیرد. ضمن اینکه اولویت‌بندی در استان‌ها هم باید علمی و پژوهش‌محور باشد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول