اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کلانی:‌ پرسپولیس هنوز جانیفتاده است/ بازیکنان ایرانی نیمه‌حرفه‌ای هستند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس برای هماهنگی نیاز به زمان دارد و همه بازیکنانی که در این تیم هستند بهترینند.

کلانی:‌ پرسپولیس هنوز جانیفتاده است/ بازیکنان ایرانی نیمه‌حرفه‌ای هستند

حسین کلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از مسابقه پنج‌شنبه پرسپولیس با شارجه امارات چیست،  اظهار داشت:‌در هر رشته ورزشی و به خصوص فوتبال امکان پیش‌بینی دقیق وجود ندارد زیرا فیزیک بدنی بازیکن نقش اساسی را در نتیجه این بازی دارد. حتی مربیان که مدام با ورزشکاران سروکار دارند هم نمی‌توانند مسابقه را به طور دقیق پیش‌بینی کنند زیرا ممکن است بازیکنان در میدان دچار مصدومیت شوند و هزار اتفاق دیگری بیفتد.مربیان تیم‌ها که به بازیکنان نزدیک هستند این شرایط را دارند.

وی افزود: در مسابقه فوتبال شرایط روحی و روانی بازیکن در شب قبل از بازی، روز بازی و حتی یک ساعت مانده به بازی تأثیرگذار است و اینکه مربیان چگونه بازیکنان‌شان را شارژ روحی می‌کنند اما به طور کلی می‌توانم بگویم پرسپولیس در بازی مقابل الدحیل نیز سزاوار باخت نبود و حتی می‌توانست در آن بازی برنده شود. می‌توانیم بگوییم هنوز پرسپولیس جا نیفتاده است به توجه به تغییر و تحولاتی که در کادر بازیکنان داشته نیاز به زمان دارد. 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد:‌ معمولاً بعد از هر شکست همه دنبال مقصر می‌گردند تا تقصیرها را گردن او بیندازند. می‌توان تقصیرها را گردن بازیکن، مربی، داور و ... انداخت اما آنچه مسلم این است که بازیکنان پرسپولیس با تمام توان‌شان تلاش کردند تا موفق شوند.

کلانی با اشاره به بازی روز پنج‌شنبه با شارجه عنوان کرد: تیم شارجه امارات بازیکنان قوی دارد و خط حمله‌اش زهردار است اما خوشبختانه خط دفاع ضعیفی هم دارد. قطعاً کادر فنی پرسپولیس به خوبی حریف را آنالیز کرده‌اند و به نظر من شکست برابر الدحیل می‌تواند عاملی برای بردن تیم شارجه باشد و من امیدوارم پرسپولیس نتیجه مطلوبی در این مسابقه بگیرد.

وی در مورد عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس گفت: همه کسانی که در پرسپولیس هستند بهترین هستند چه آنهایی که از قبل بوده‌اند و چه نفرات جدید؛ اما آنچه مسلم است اینکه بازیکنان جدید برای هماهنگی با بازیکنان قدیمی نیاز به زمان دارند و همچنین باید از نظر روحی و روانی خود را آماده کنند. از طرفی دیگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به خاطر ویروس کرونا به صورت فشرده و 2-3 روز یکبار انجام می‌شود و بازیکنان فشار زیادی را تحمل می‌کنند و همه این مسائل بر روی عملکرد تیم پرسپولیس هم تأثیرگذار است. البته که این شرایط برای همه تیم‌ها تقریباً یکسان است ولی می‌توان گفت پرسپولیس تیم جوان و تازه‌ای است که به زمان نیاز دارد تا به آمادگی مطلوب برسد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند فوتبال ما با فوتبال امارات قابل مقایسه نیست و پرسپولیس باید به راحتی شارجه را شکست بدهد، افزود: بله، من هنوز هم معتقدم فوتبال ایران و فوتبالیست‌های ایرانی در آسیا حرف اول را می‌زنند اما یک تفاوت هم وجود دارد باید به باشگاه‌های همین کشورهای همسایه هم نگاه کنیم و ببینیم آنها چه شرایطی را برای تیم‌های‌شان فراهم می‌کنند و آیا ما هم همین شرایط حرفه‌ای را برای بازیکنان‌مان ایجاد کرده‌ایم.

کلانی تصریح کرد: بله، بازیکنان ما دستمزدهای خوبی می‌گیرند اما به عقیده من آنها هنوز حرفه‌ای نشدند و شرایط حرفه‌ای‌گری را ندارند بازیکنان ما هنوز نیمه حرفه‌ای هستند شاید دستمزد خوبی بگیرند که این پول برای تمام زندگی‌شان است اما مثل بازیکنان تیم‌های خارجی در رفاه نیستند. بازیکنان ایران مثلا A ریال پول می‌گیرند اما همواره دچار استرس هستند و نگرانی‌ برای خودشان، آینده‌ و سلامتی‌شان دارند اما بازیکنان تیم‌های خارجی اصلاً اینگونه نیستند. تا حالا شنیده‌اید یک بازیکن تیم‌های خارجی به خاطر پرداخت نشدن طلبش از باشگاهش شکایت کند؟! 

وی افزود: بازیکنان ایرانی به خاطر فرهنگ غنی و حجب و حیایی که دارند حتی از باشگاه‌شان کمتر شکایت می‌کنند اما بازیکن خارجی که به ایران می‌آید تمام حق و حقوقش را می‌خواهد یک اطلاعیه می‌دهد که پولم را بدهید و پس از آن از باشگاه به فیفا و نهادهای بین‌المللی فوتبال شکایت می‌کند و هزار مشکل هم برای باشگاه ایجاد می‌کند. شاید آنها حرفه‌ای گری می‌کنند اما بازیکنان ما از این نظر نیمه‌‌حرفه‌ای و حساسی هستند و به خاطر فرهنگ غنی‌شان خیلی‌ کارها را  انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول