اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد رئیس جمهور تونس از ناتوانی سازمان ملل در احقاق حقوق ملت فلسطین

رئیس جمهور تونس در مراسم ویدئو کنفرانسی سالروز تاسیس سازمان ملل از ناتوانی سازمان ملل در احقاق حقوق ملت فلسطین انتقاد کرد.

انتقاد رئیس جمهور تونس از ناتوانی سازمان ملل در احقاق حقوق ملت فلسطین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس گفت که در طول عمر سازمان ملل تاکنون ملت فلسطین به حق خود درباره سرزمینشان دست نیافته‌اند.

رئیس جمهور تونس این اظهارات را طی نطقی در جلسه بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس سازمان ملل که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رهبران و نمایندگان کشورها برگزار شده است، بیان داشت.

قیس سعید  بر اساس کلیپ ویدیویی سخنرانی وی که اواخر عصر دوشنبه در صفحه ریاست جمهوری تونس در فیس بوک  منتشر شد، گفت: «زمان آن رسیده است که با هم درباره آینده بشریت به طور کلی فکر کنیم و بی عدالتی نسبت به هر انسانی در جهان را برطرف کنیم».

رئیس جمهور در این نطق ابراز تأسف کرد که بسیاری از حقوق، راه اجرای خود را پیدا نکرده اند و از جمله آن حق مردم فلسطین در سرزمین خودشان است.

سعید افزود: «بسیاری از حقوق هنوز تحقق نیافته است. جهان امروز به مللی متحد نیاز دارد، چیزی که در منشور این سازمان هم به آن اشاره شده است».

رئیس جمهور تونس با بیان اینکه طی سال‌ها و دهه‌های آتی شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود، گفت: سازمان ملل متحد باید تحت ارزش‌های جدید متحدتر باشد؛ زیرا همه بشریت وارد مرحله جدیدی از تاریخ شده است.

سعید در پایان ضمن تاکید بر اینکه روابط بین الملل را نمی توان با همان اصولی که در طی قرن گذشته و قرون گذشته دنبال می‌شد، اداره کرد، گفت: شکی نیست که سازمان ملل متحد با ساختارها و نهادهای مختلف خود به زودی  تاریخ جدیدی را برای کل بشریت ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول