اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هنرستان کشاورزی در فارس راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس گفت: راه اندازی هنرستان‌های کشاورزی در استان موجب حفظ نیرو‌های جوان در روستا و کسب دانش روز کشاورزی از سوی آنان می‌شود.

هنرستان کشاورزی در فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار داشت: این استان دارای تجربیات طولانی در بخش سنتی کشاورزی و دارای قطب علمی در مراکزی مانند دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه سیستم وراثت باعث کوچک شدن و قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی شده است، بیان کرد: در این وضعیت، کشاورزی با روش‌های سنتی سود اقتصادی نخواهد داشت و در نتیحه فرزندان روستا و جوانان برای کسب درآمد به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند که موجب اضمحلال روستا‌ها  می شود زیرا جوانان موتور محرکه توسعه هستند.

او، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان فارس در بخش کشاورزی، تصریح کرد: در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بیش از ۱۰۰ کارشناس و پژوهشگر فعال هستند که با تحقیقات موثری نیز ارائه داده اند.

رحیمی، ادامه داد: با توجه به این که مدیران جهاد کشاورزی فارس دارای سابقه فعالیت پژوهشی هستند، ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی و ترویجی و کشاورزی در این استان به خوبی برقرار شده است.

استاندار فارس، افزود: برای ایجاد تغییرات مثبت در جهاد کشاورزی باید به نیرو‌های جوان که تسهیل کننده، تسریع کننده و دوستدار ایده‌های نو هستند در پست‌های مدیریتی توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول