اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تکلیف منتظران برای آشنایی با مسائل ظهور

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر لزوم توجه به وظایف منتظران ظهور در دوران غیبت ایشان گفت: بر همه منتظران حضرت مهدی (عج) واجب است تا به وظایف خود آشنا و آن را به‌درستی در جامعه اسلامی اجرایی کنند زیرا فقط در این صورت زمینه‌سازی ظهور فراهم می‌شود.

تکلیف منتظران برای آشنایی با مسائل ظهور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مدنی امشب در مراسم شهادت حضرت رقیه (س) در حسینیه آیت‌الله بهجت رشت با بیان اینکه یکی از صفات ممتاز اهل ایمان و تقوا استغفار است، اظهار کرد: معنای باطنی استغفار یعنی اینکه انسان از پروردگار طلب آمرزش کند زیرا خدا دوست دارد بنده‌اش توبه کرده و به سمت او بیاید‌.

وی با اذعان اینکه تشکیک در وجود حضرت رقیه کار دشمنان برای ایجاد شبهه در بین جوامع اسلامی است، گفت: در آیات و روایات متعدد آمده که یکی از دختران امام حسین (ع) بعد از روز عاشورا و در اثر جراحات شدید واردشده در شهر شام به شهادت رسید لذا اصل این ماجرا قابل‌انکار نبوده و اختلاف فقط در اسم این حضرت است.

استاد حوزه و دانشگاه شهرت حضرت رقیه (س)‌ را سندی بر حقانیت این معصوم دانست و افزود: انسان به علت عدم علمیت لازم در تحقیق مسائل مذهبی، حق ندارد مسائل و اتفاقات مهم دینی را انکار کند لذا کسانی که اتفاقات روز عاشورا و وجود حضرت رقیه را انکار می‌کنند یا جاهل بوده و‌ یا به دنبال علمیت هستند.

مدنی با تأکید بر لزوم توجه به متون زیارت عاشورا تصریح کرد: در زیارت عاشورا ۱۸ مقام تشریح شده به همین منظر باید شیعیان به این متون توجه جدی کنند زیرا انسان در این زیارت ارزشمند از پروردگار خون‌خواهی اباعبدالله الحسین (ع) در رکاب امام زمان (عج)، دور شدن از تهمت و افترا و آبرومند بودن در پیشگاه پروردگار و امام حسین (ع)، همراهی با اهل‌بیت (ع)، شهادت درراه خدا، حفظ اعتدال و توجه به سبک زندگی ائمه اطهار را از پروردگار درخواست می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اذعان به اینکه مؤمنان برای رسیدن به معرفت عاشورایی باید شهدای کربلا و دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند، بیان کرد: کسی که زیارت عاشورا می‌خواند باید از گناه پرهیزکرده و در تمام‌کارهای خود پروردگار را در نظر بگیرند ولی متأسفانه برخی از افراد هرروز زیارت عاشورا خوانده ولی گناه می‌کنند که این امر یک سم برای جامع اسلامی است.

مدنی راه نجات انسان را حفظ رعایت اعتدال در سبک زندگی برشمرد و گفت: در این چند سال عده بسیار زیادی شعار اعتدال دادند ولی یا دچار افراط شدند و یا تفریط ولی یک انسان مؤمن اعتدال را رعایت کرده و از افراط‌وتفریط جلوگیری می‌کند لذا باید انسان برای به سعادت رسیدن سبک زندگی ائمه اطهار را موردتوجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه مؤمنان برای به شهادت رسیدن باید به‌مانند یک شهید زندگی کنند، افزود: شهادت راه مردان خدا بوده و پروردگار این نعمت را نصیب بنده‌های خاص خود می‌کند به دلیل انسان برای شهادت باید به‌مانند شهیدان زندگی کنند لذا از همه مؤمنان درخواست دارم به آیه ۱۱۲ سوره مبارک توبه توجه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مؤثر استغفار در نماز شب توسط مؤمنان بیان کرد: انسان باید در نماز شب از تهِ دل و از اعماق وجود استغفار کند چون استغفار زبانی درواقع توهین انسان به خود است و درواقع دارد خود را گول میزند.

مدنی  با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه مؤمنان در اسلام تصریح کرد: کسی که خود را مؤمن و شیعه امیرالمومین نامیده و در دستگاه سیدالشهدا قربی به دست می‌آورد زمانی این قرب محقق می‌شود که انسان تا ابد به سمت پروردگار رفته و برای به دست آوردن پست و مقام از بردن آبروی مؤمن آن‌هم به‌ناحق پرهیز کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به وظایف منتظران ظهور در دوران غیبت ایشان افزود: بر همه منتظران حضرت مهدی (عج) واجب است تا به وظایف خود آشنا و آن را به‌درستی در جامعه اسلامی اجرایی کنند زیرا فقط در این صورت زمینه‌سازی ظهور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول