اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تولید بیش از ۱۵۰۰ تن گردو در شهرستان ایلام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام از تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام، خبر داد.

تولید بیش از ۱۵۰۰ تن گردو در شهرستان ایلام

شریف خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: استان ایلام یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغ گردو دارد که از این میزان یک هزار و ۳۳۵ هکتار از این باغات بارور هستند و بیش از ۶۴۰ هکتار باغ گردو مربوط به سطح زیر کشت در شهرستان ایلام است.

وی افزود: برداشت گردو در شهرستان ایلام با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب و آب کافی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ میزان کل تولید گردو در شهرستان ایلام بیش از ۱۵۰۰ تن بوده است که بخش عمده‌ای از آن در داخل استان مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، گفت: در مجموع کل درآمد حاصل از برداشت محصول ۹۲ میلیارد تومان بوده است که به طور تقریبی مقدار ناخالصی هر هکتار برابر با 144 میلیون تومان است.

خدا مرادی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ درصد گردوی استان در بخش سیروان برداشت می‌شود که از همین نظر منطقه قطب تولید گردو در استان محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام بیان کرد: با توجه به این‌که گردو از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است و کیفیت آن بیشتر مورد توجه است، این محصول با قیمت فروش هر کیلو ۸۰ هزار تومن در اختیار هم استانی‌ها قرار داده می‌شود، البته بر اساس کیفیت در نقاطی از استان متفاوت است.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول