اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تأکید رئیس جمهور مصر بر حل سیاسی فراگیر بحران سوریه

رئیس‌جمهور مصر حل سیاسی فراگیر بحران سوریه را امری ضروری خواند و بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور مصر بر حل سیاسی فراگیر بحران سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر سه‌شنبه شب (دیشب) در سخنانی در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حل سیاسی فراگیر بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت امری ضروری است.

السیسی گفت: «حل بحران سوریه بایستی وحدت این کشور، سلامت منطقه‌ای و موسسات آن را تأمین کرده و تروریسم را به طور کلی نابود کند».

 

طبق گزارش وبگاه «صدی البلد»، رئیس‌جمهور مصر همچنین در خصوص یمن نیز تأکید کرد: «وقت آن رسیده که به صورت جدی و قاطعانه برای پایان دادن به بحران یمن مطابق با قطعنامه شورای امنیت، طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج (فارس) و مصوبات گفت‌وگوی ملی، اقدام شود».

السیسی همچنین درباره مسئله فلسطین نیز گفت: «اگر ما واقعا خواهان اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، تحقق صلح و امنیت دائمی در منطقه هستیم پس آیا بهتر نیست به مسئله فلسطین که ملت آن برای دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود یعنی زندگی در یک کشور مستقل در کنار بقیه کشورهای منطقه است، اهتمام داشته باشیم».

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع» السیسی با اشاره به فرسایشی شدن دستیابی ملت فلسطین به حق خود که وجدان بشریت را به درد آورده است، تصریح کرد که هیچ راهی برای رهایی از این بار مسئولیت و گشودن افق‌های صلح و همکاری نیست و زندگی مشترک نیست مگر اینکه خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی محقق شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول