اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تحلیل تصادفات جاده‌ای/ عوامل وقوع حوادث رانندگی چیست؟

جانشین پلیس راه از نقش اصلی ۴ عامل در بروز تصادفات جاده‌ای خبر داد.

تحلیل تصادفات جاده‌ای/ عوامل وقوع حوادث رانندگی چیست؟

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،در تحلیل علت وقوع تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطئنه، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت فاصله طولی از جمله مواردی است که قسمت اعظمی از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت:‌سرعت و سبقت غیرمجاز در مسیرهای دو طرفه تصادفات رخ به رخ را به وجود می‌آورد که متاسفانه منجر‌به‌فوت و جرح راننده یا سرنشینان می‌شود.

جانشین پلیس راه به تحلیل تصادفات در بازه زمانی 31 شهریور پرداخت و گفت: اگر 10 تصادف مهم آن روز را تحلیل کنیم متوجه می‌شویم که علت اصلی بروز تمام آن حوادث همین 4 علت فوق بوده است.

سرهنگ شرافتی افزود:در سه حادثه تصادف که به علت عدم توجه به جلو رخ داد سه نفر کشته و یک نفر مجروح شدند؛ انحراف به چپ علت بروز سه تصادف رانندگی بود که 5 کشته و دو مجروح به جای گذاشت.

وی‌ادامه داد: تخطی‌از سرعت مطمئنه در دو تصادف باعث جان باختن دو نفر و مجروحیت یک نفر شد و عدم رعایت فاصله طولی در دو حادثه جداگانه نیز‌ دو کشته و‌ دو مجروح بر جای گذاشت.

وی گفت:‌در بسیاری از موارد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به واژگونی خودرو می‌شود مثل واژگونی که برای سواری پژو در محور خوانسار- دامنه در اصفهان به وقوع پیوست و یک فوتی و دو مجروح داشت.

جانشین پلیس راه با بیان این مطلب که رانندگان باید همواره قوانین و مقررات را رعایت کرده و سرعت مطمئنه را لحاظ کنند، اعلام کرد:سرعت غیرمجاز می‌تواند واژگونی خودرو یا تصادفات فوتی را بوجود آورد؛ در گیلان‌‌غرب تخطی از سرعت مطمئنه تصادف دو دستگاه پژو را رقم‌ که یک کشته و یک مجروح داشت یا به واسطه واژگونی ناشی از سرعت زیاد، یک دستگاه کامیون واژگون و یک نفر جان‌باخت.

این مقام ارشد پلیس راه با تاکید دوباره بر این مطلب که رانندگان باید از سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رانندگی در حالت خستگی ‌پرهیز کنند، گفت: استراحت 10 تا 15 دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی از جمله مواردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول