اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان آزاد شدند+ تصاویر

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به آغوش خانواده بازگشتند.

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان آزاد شدند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین آزادسازی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز در زندان مرکزی سمنان و با حضور رئیس‌کل دادگستری استان سمنان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و شماری از مسؤولان برگزار شد.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان در این مراسم با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره پیغام فتح شهدای انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با تلاش‌های انجام‌شده از سوی ستاد دیه و معاونت فرهنگی دادگستری کل استان سمنان و به همت خیران و نیکوکاران این استان، ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به آغوش خانواده بازگشتند.

امید کهربایی با بیان اینکه امروز آخرین زندانی از این ۴۰ نفر به‌صورت نمادین در مراسمی آزاد می‌شود، گفت: تلاش‌ها برای آزادسازی زندانیان در طول سال انجام می‌شود و با همت ستاد دیه، معاونت فرهنگی دادگستری کل استان سمنان، خیران و نیکوکاران این ‌روند همچنان ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: چهلمین نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که امروز از زندان مرکزی سمنان آزاد شد، خود از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده که به‌واسطه بدهی مالی به زندان افتاده بوده است و امروز به آغوش خانواده بازمی‌گردد.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان ادامه داد: ۴۹ زندانی دیگر جرائم غیرعمد با ۲۳ میلیارد تومان بدهی همچنان در زندان‌های استان سمنان به سر می‌برند که امیدواریم مردم استان سمنان و خیران کمک کنند تا این زندانیان نیز هر چه سریع‌تر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

کهربایی ادامه داد: از سازمان‌های مردم‌نهاد و همه نیکوکارانی که می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند، درخواست داریم تا به میدان بیایند؛ چراکه ما عقیده داریم زندانیان جرائم غیرعمد بزهکار نیستند و بدهکارانی هستند که باید آزاد شوند.

او اضافه کرد: ۴۰ زندانی که امروز و از زندان‌های استان سمنان آزاد می‌شوند، ۹ میلیارد تومان بدهی داشتند که با تلاش‌های انجام‌شده، هشت میلیارد تومان از این رقم با رضایت شاکیان بخشیده و یک میلیارد تومان نیز از سوی ستاد دیه و خیران تأمین شده است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول