اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پروتکل آزمایشات واکسن روسیه برای بیماران سرطانی

مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا و وزارت بهداشت روسیه در حال تهیه پروتکلی از مطالعه واکسن ویروس کرونا برای بیماران سرطانی هستند.

پروتکل آزمایشات واکسن  روسیه برای بیماران سرطانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز موسسه علمی گامالیا به خبرنگاران گفت: مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا و وزارت بهداشت روسیه در حال تهیه پروتکلی از مطالعه واکسن ویروس کرونا برای بیماران سرطانی هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس گفت: ما به همراه آندری دیمیتریویچ، سرطان شناس غیر مقیم وزارت بهداشت روسیه در حال برنامه ریزی و نوشتن پروتکل جداگانه‌ای برای بیماران سرطانی هستیم.

مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا توضیح داد که بیماران سرطانی به طور مکرر از داروهای سرکوب کننده تکثیر سلول استفاده می‌کنند؛ این درحالیست که برای ایجاد ایمنی واکسن کرونا و اثربخشی آن لازم است سلول‌های ایمنی بدن تکثیر شوند؛ بنابراین ما برای اثربخشی واکسن کرونا در افراد مبتلا به سرطان نیازمند روش‌هایی نوین هستیم که اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد. 

کارمندان ۷۰ تا ۸۰ ساله مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه موسوم به گامالیا که با واکسن تولیدی این مرکز علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده اند حالشان خوب است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول