اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات احداث پایگاه‌های نظامی در سقطری یمن را آغاز کرد

معاون وزیر رسانه دولت مستعفی یمن با اشاره به آغاز احداث پایگاههای نظامی امارات در جزیره سقطری، تأکید کرد که عناصر ابوظبی مانع از ورود شهروندان یمنی به این جزیره می‌شوند.

امارات احداث پایگاه‌های نظامی در سقطری یمن را آغاز کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد قیزان» معاون وزیر رسانه دولت مستعفی یمن از اقدامات سلبی جدید امارات در این کشور خبر داد.

قیزان به خبرگزاری آناتولی گفت که امارات ساخت پایگاههای نظامی در اراضی مجمع الجزایر سقطری و همچنین اشغال مناطق زیادی از این منطقه را آغاز کرده است. این مجمع الجزایر در جنوب شرق یمن در میان اقیانوس هند قرار دارد.

وی تأکید کرد: «امارات با تسلط بر بندرگاهها و جزایر یمن و حمایت از شماری از شبه‌نظامیانی که تلاش دارند جدا شوند و تحت سلطه حاکمیت قرار ندارند، از مطامع و اهداف خود از رهگذر مشارکت در ائتلاف عربی پرده برداشت».

این مسئول دولت مستعفی تصریح کرد، پس از اینکه «شبه‌نظامیان شورای انتقالیِ تحت حمایت ابوظبی، شورش کردند و بر مجمع الجزایر سقطری تسلط یافتند و مسئولان محلی این استان را بیرون راندند، امارات در این جزیره دست به فعالیتهای مشکوک زد».

قیزان در توضیح این فعالیتهای مشکوک گفت که هواپیماهای اماراتی به صورت هفتگی، کارشناسان خارجی را وارد این منطقه می‌کردند یا برای ورود به خاک یمن، به آنان، ویزا می‌دادند.

وی ادامه داد، امارات مناطق گسترده‌ای از سقطری را اشغال کرده و «با سلاح مانع از ورود شهروندان [یمنی] به این مناطق می‌شود... مسئولان محلی تأکید دارند که امارات عملا ساخت پایگاههای نظامی در جزیره را آغاز کرده است».

این مسئول دولت مستعفی خاطر نشان کرد، امارات قبلا هم تلاش کرد پایگاه نظامی احداث کند و موفق نشد، ولی «پس از شورش اخیر، گمشده خود را پیدا کرد».

عناصر شورای انتقالی یمن –وابسته به امارات- در 29 تیر ماه گذشته که خواستار جدایی جنوب یمن از شمال آن هستند، شهر «حدیبو» مرکز سقطری را اشغال کردند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول