اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تهرانی‌ها روزانه چقدر دوچرخه سورای می‌کنند؟

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران از انجام 160 هزار سفر به صورت روزانه در پایتخت با دوچرخه خبر داد و گفت:‌۱۷۰ ایستگاه و پارکینگ دوچرخه در پایتخت راه‌اندازی شده است.

تهرانی‌ها روزانه چقدر دوچرخه سورای می‌کنند؟

یعقوب آزاده‌دل، مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سهم روزانه تهرانی‌ها از دوچرخه‌سواری و آمار سفر با دوچرخه در پایتخت اظهار داشت: در حال حاضر 0.8 درصد سفرهای روزانه در پایتخت با دوچرخه انجام می‌گیرد و 160 هزار سفر در روز از طریق دوچرخه در تهران داریم.

وی افزود: راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی دوچرخه و مترو، ایجاد 70 ایستگاه دوچرخه، 100 پارکینگ دوچرخه و دوچرخه‌بند و ساخت 200کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه همچین راه‌اندازی اپلیکیشن دوچرخه‌سواری از جمله اقداماتی بوده که تاکنون شهرداری تهران جهت توسعه از دوچرخه در پایتخت انجام داده است.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر اراده شهروندان تهرانی نسبت به استفاده از دوچرخه افزایش یافته است پیش‌بینی می‌شود که میزان سفرها با دوچرخه از 0.8 درصد به 1.5 درصد سفرها در طول روز برسد.

آزاده‌دل همچنین درباره چالش اپلیکیشن دوچرخه گفت: پس از استقبال دوچرخه سواران تهران از کمیپن سفر عشق چالشی در بستر اپلیکیشن دوچرخه برای شهروندان طرح‌ریزی شده که در این چالش علاقه‌مندان با دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر تهران و ترسیم نقش دوچرخه در این مسیر در این چالش شهری شرکت می‌کنند.

وی گفت: این چالش که نقش و چرخ نام دارد از اول مهر تا 26 آذر ادامه دارد و به 5 نفر از افراد برگزیده توسط شهرداری تهران جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با دانلود اپلیکیشن دوچرخه تصاویر مورد نظر خود را برای شهرداری تهران ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول