اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا و اقتصاد آمریکا؛ محور اصلی اولین مناظره ترامپ و بایدن

کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد، در اولین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۸ مهر)، تمرکز سوالات روی ۶ موضوع شامل ویروس کرونا، دیوان عالی و وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود.

کرونا و اقتصاد آمریکا؛ محور اصلی اولین مناظره ترامپ و بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هفته مانده به برگزاری اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، کمیسیون مسئول برگزاری این مناظره‌ها بیانیه‌ای درباره محورهای اصلی سوالات اولین مناظره صادر کرد.

بنا بر گزارش شبکه «سی‌‍‌ان‌بی‌سی نیوز»، کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا (سی‌پی‌دی) شامگاه سه شنبه اعلام کرد، در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) این کشور بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و نامزد جمهوری‌خواه و جو بایدن نامزد دموکرات، درباره ۶ موضوع از آنها پرسش می‌شود.

طبق اعلام این کمیسیون، از ترامپ و بایدن درباره موضوعات مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا، جنجال‌ها درباره انتخاب جایگزین «راث بیدر گینسبرگ» قاضی دیوان عالی آمریکا و وضعیت اقتصادی این کشور سوالاتی مطرح می‌شود.

کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا تمرکز مناظره هشتم مهرماه که در «کلیولند» ایالت اوهایو برگزار می‌شود، این ۶ موضوع زیر است:

«- کارنامه و عملکرد ترامپ و بایدن
- دیوان عالی آمریکا
- کووید-۱۹
- اقتصاد
- نژاد و خشونت در شهرهای ما
- درستی و بی‌عیب بودن انتخابات (در آمریکا)»

قرار است «کریس والاس» مجری سرشناس و قدیمی فاکس نیوز اولین مناظره بین رئیس‌جمهور آمریکا و رقیب دموکرات او را اجرا کند. ترامپ در مصاحبه چندی قبل خود با والاس، او را «جمهوری‌خواه متمایل به دموکرات‌ها» توصیف و از وی به دلیل انتقادهایش در برنامه «یکشنبه فاکس نیوز» انتقاد کرده بود.


کریس والاس و ترامپ

اعلام 6 محور مورد تمرکز در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی انجام شده که در روزهای اخیر موضوع افزایش تلفات کرونا و همچنین فوت یکی از ۹ قاضی دیوان عالی این کشور بسیار خبرساز شده است.

شنبه 29 شهریور ماه بود که رسانه‌های آمریکا از مرگ «راث بیدر گینسبرگ»، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر دادند. او در زمان مرگ ۸۷ سال سن داشت و ۲۷ سال در این سمت بود.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی نیوز، «ترامپ و میچ مک کانل سناتور ایالت کنتاکی و رهبر اکثریت (جمهوری‌خواه) سنا عجله دارند تا قبل از روز انتخابات جانشین گینگسبرگ را تایید شود و ترامپ هم اعلام کرده که روز شنبه (هفته آینده) گزینه مدنظرش را اعلام خواهد کرد».

این رسانه افزود: «بایدن اما از واشنگتن (کنگره و دولت آمریکا) خواست که به درخواست گینسبرگ قبل از فوتش احترام بگذارد. گزارش شده که او به نوه‌اش گفته بود "جایگزین من تا زمان مستقر شدن یک رئیس‌جمهور جدید تعیین نشود"».

در ادامه گزارش آمده است: «در همین اثنا، همه‌گیری ویروس کرونا همچنان در حال تاثیرگذاری بر جان آمریکایی‌ها و همچنین رقابت‌های انتخاباتی است. طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر از مردم در ایالات متحده به خاطر کووید-19 جانشان را از دست داده‌اند».

سی‌ان‌بی‌سی نیوز افزود: «در حالی که بایدن و دموکرات‌ها به پاسخ ناکارآمد دولت ترامپ برای مقابله با این بحران سلامت عمومی تاخته‌اند، رئیس‌جمهور اعلام کرده که تلاش‌ها او (برای مقابله با کرونا) موفق بوده است».

 رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود در یک اظهارنظر در این باره گفته بود: «تنها کاری که ما به طرزی بد انجام داده‌ایم، موضوع روابط عمومی بوده است و ما نتوانسته‌ایم مردم را متقاعد کنیم که چه کار بزرگی انجام داده‌ایم».

طبق اعلام کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا، قرار است سه مناظره بین ترامپ و بایدن در روزهای ۲۹ سپتامبر (۸ مهر)، ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و ۲۲ اکتبر (۱ آبان) و یک مناظره بین نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در تاریخ ۷ اکتبر (۱۶ مهر)  برگزار شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول