اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

غرامت سنگینی که دروازه‌بانان استقلال و پرسپولیس به سرخابی ها زدند/صدای اسپانسر پیراهن درآمد

استفاده نکردن از البسه اسپانسر پیراهن های استقلال و پرسپولیس از سوی دو دروازه بان این تیم ها در فصل گذشته، غرامت میلیاردی برای این باشگاه ها به همراه داشته است.

غرامت سنگینی که دروازه‌بانان استقلال و پرسپولیس به سرخابی ها زدند/صدای اسپانسر پیراهن درآمد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل گذشته با شرکت آل اشپورت قراردادی سه ساله امضا کرد که طبق این قرارداد این اسپانسر البسه موظف به تأمین رایگان پیراهن های پرسپولیس و همچنین پرداخت مبلغی به این باشگاه برای سال اول بود که این مبلغ در سال‌های دوم و سوم افزایش پیدا می‌کند.

شرکت آل اشپورت تعهد کرد در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به میزان 50 هزار دلار البسه در اختیار این باشگاه قرار بدهد. با این وجود استفاده علیرضا بیرانوند از پیراهنی به جز پیراهن‌هایاین شرکت در بازی‌ها مشکلاتی را برای این باشگاه ایجاد کرده و مدیران آل اشپورت اعتقاد دارند طبق قرارداد اگر هر یک از بازیکنان این تیم در مسابقات پیراهنی به جز تولیدی این شرکت به تن کنند، مبلغی باید از سوی باشگاه پرسپولیس به شرکت آل اشپورت غرامت پرداخت شود.

بر همین اساس وحید جعفری نماینده آل اشپورت در خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ابتدای فصل قبل شرکت آل اشپورت قراردادی با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امضا کرد که طبق این قرارداد تمام بازیکنان و اعضای کادر فنی این دو باشگاه موظف بودند در بازی‌ها و تمرینات خود از لباس‌های شرکت ما استفاده کنند، اما هر دو باشگاه در اجرای این قرارداد تخلفاتی داشته که به صورت واضح می‌توان به استفاده نکردن علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی و البته فرهاد مجیدی از لباس‌های شرکت آل اشپورت در بازی‌های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: متأسفانه بازیکنانی مثل بیرانوند و حسینی در طول فصل با استفاده نکردن از لباس‌های برند طرف قرارداد با باشگاه‌هایشان، به منافع باشگاه استقلال و پرسپولیس لطمه زدند و این مسأله را بارها با ارسال نامه‌ای به مسئولان دو باشگاه متذکر شدیم. طبق عرف فوتبال جهان تمام بازیکنان و مربیان تیم باید در بازی‌ها و تمرینات خود از لباس شرکت طرف قرارداد با باشگاه استفاده کنند، اما متأسفانه برخی مواقع در ایران چنین موضوعی را نمی‌بینیم.

نماینده آل اشپورت در خاورمیانه خاطرنشان کرد: طبق مذاکراتی که با باشگاه استقلال انجام دادیم،‌ بحث ما با این باشگاه تا حدی حل شده است، اما تاکنون با پرسپولیسی‌ها به تفاهم نرسیدیم. خودم بنیانگذار در اختیار گذاشتن لباس رایگان به باشگاه‌های ایرانی بودم اما باشگاه‌های ایرانی با اقداماتی که برخی مواقع بازیکنان و بعضا مربیانشان انجام می‌دهند، به قرارداد ضربه می‌زنند. قرارداد ما در سال‌های آینده هم ادامه پیدا می‌کند اما باید ابتدا مشکلات حل شود.

جعفری خاطرنشان کرد: یک دروازه‌بان می‌تواند از دستکش‌هایی به جز دستکش‌های شرکت طرف قرارداد باشگاه استفاده کنند و حتی بازیکن هم این اختیار را دارد که با شرکتی به جز شرکت طرف قرارداد باشگاه برای تامین کفش های خود قرارداد ببندد، اما دروازه بان و بازیکن به هیچ وجه نمی‌توانند در یک بازی رسمی لباسی به جز لباسی که هم‌تیمی‌هایش پوشیده‌اند تن کند. به نظر شما امکان دارد که 11 بازیکن از لباس‌های مختلف در یک بازی استفاده کنند؟

وی افزود: منافع باشگاه‌های ایرانی را در نظر می‌گیریم و برنامه داشتیم مبلغی بیشتر از یکی دو میلیارد تومان هم به باشگاه‌ها پرداخت کنیم به شرطی که طرف مقابل هم با ما همکاری لازم را انجام بدهد. متأسفانه دروازه‌بان‌های استقلال و پرسپولیس این همکاری را با ما نداشتند. نکته عجیب این است حسین حسینی از ابتدای فصل پیش تاکنون پیراهن آل اشپورت را در بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی و حتی تمرینات نپوشیده و علیرضا بیرانوند هم در بسیاری از بازی‌ها و تمرینات پرسپولیس پیراهن‌های ما را نپوشید.

نماینده آل اشپورت در خاورمیانه خاطرنشان کرد: غرامتی که اکنون باشگاه پرسپولیس باید پرداخت کند بسیار بیشتر از 800 میلیون تومانی است که عنوان شده و ما هم برای دریافت غرامت تأمین دلیل کردیم. هدف ما این است که حافظ منافع باشگاه‌ها باشیم اما به نظر می‌رسد وقتی باشگاه در قرارداد با بازیکن به وی این اختیار را می‌دهد که از لباس دیگری استفاده کند، منافع خودش را در نظر نمی‌گیرد که این ضعف بزرگی در عقد قرارداد با بازیکنان است. هیچ بازیکنی نمی‌تواند در تمرین و بازی لباسی متفاوت از هم‌تیمی‌هایش بپوشد.

جعفری تصریح کرد: سید حسین حسینی دو فصل قبل قراردادی با ما داشت که طبق آن قرارداد دستکش‌های وی را شرکت آل اشپورت تأمین می‌کرد، اما ابتدای سال گذشته این دروازه بان گفت اگر می‌خواهید لباس آل اشپورت را در بازی‌های استقلال تن کنم باید مبلغی جداگانه به من بدهید که به هیچ وجه چنین موضوعی را قبول نداریم، زیرا با باشگاه قرارداد بسته‌ایم و بازیکن استقلال باید لباسی که سایر بازیکنان این تیم می‌پوشند را به تن کند. هر چند توافق‌هایی با باشگاه استقلال داشته‌ایم اما باید جریمه ما هم پرداخت شود.

وی در باره دلیل پرداخت پول از سوی باشگاه پرسپولیس برای ترخیص لباس‌های آل اشپورت از گمرک توضیح داد: شرکت آل اشپورت در حال حاضر مجوز و لیسانس تولید لباس در داخل کشور را هم به دست آورده و می‌توانیم در ایران هم لباس تولید کنیم، اما مدیران باشگاه پرسپولیس درخواست کردند اجناس تولید خارج از کشور را به این باشگاه تحویل بدهیم و ما هم اعلام کردیم در این صورت باید هزینه ترخیص لباس‌ها از گمرک را خود باشگاه پرداخت کند.

این مدیر شرکت آل اشپورت توضیح داد: تا جایی که اطلاع دارم لباس‌هایی که قرار است، تحویل باشگاه پرسپولیس شود اکنون به دوحه ارسال شده و با حدود 100 میلیون تومان می‌توان آنها را از گمرک قطر ترخیص کرد اما تا روز گذشته چنین کاری انجام نشده بود و لباس‌ها همچنان در گمرک قطر است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                                          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول