اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

آخرین وضعیت قطعی آب و برق در مناطق سیل زده تالش/ برق ۹۷ درصد مشترکان وصل شد

وزیر نیرو اظهار داشت: در تالش به دلیل سیلاب برق حدود ۳۷۰۰ مشترک و آب بیش از هزار و ۱۶۰ مشترک دچار قطعی شدند اما در همان ساعات اولیه جاهایی که مشکل دسترسی نبود به حمدالله مشکل اتصال برطرف شد.

آخرین وضعیت قطعی آب و برق در مناطق سیل زده تالش/ برق ۹۷ درصد مشترکان وصل شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تالش به دلیل سیلاب و در زمینه برق حدود ۳۷۰۰ مشترک و در بحث آب بیش از هزار و ۱۶۰ مشترکمان دچار قطعی شدند اما در همان ساعات اولیه جاهایی که مشکل دسترسی نبود به حمدالله مشکل اتصال برطرف شد.

وی عنوان کرد: فکر می کنم در بخش برق فقط ۱۰۰ مشترک باقی ماند یعنی تقریبا ۹۷ درصد وصل شدند و در بخش آب هم حدود ۹۴ درصد وصل شدند. چند مورد هم هست که منتظر هستیم رفع معبر شود تا ان شاءالله مشکل حل شود.

اردکانیان ادامه داد: دیروز اولین روز سال آبی جدید بود؛ سال ۹۹-۱۴۰۰ .سالی که پشت سر گذاشتیم ۹۸-۹۹ از حیث بارش‌ها سال خوبی بود. متوسط ۵۰ ساله ما ۲۵۰ میلیمتر است درحالی که سال گذشته ۳۱۷ میلیمتر بارش داشتیم یعنی ۲۷ درصد بارشمان از متوسط درازمدت بیشتر شد و باعث شد بتوانیم پاسخگوی همه بخش ها باشیم. 

وزیر نیرو گفت: در بخش کشاورزی حتی بیش از سال های گذشته توانستیم آب تحویل دهیم. الان هم از حدود ۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن حدود بیست و هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب داریم. وضعیت خوبی است. جز در دو مورد که شرایط لب به لبی است به تعبیری و ان شاء الله مدیریت خواهد شد دغدغه‌ای نداریم. ان شاءالله مردم رعایت هم خواهند کرد که بدون مشکل این سال آبی را پشت سر خواهیم گذاشت. 

اردکانیان تصریح کرد: موضوع بعدی که حتما در خبرها ذکر شده این است که موفق شدیم به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با افغانستان نمایشگاه تجاری صنعتی را از روز گذشته در کابل با مشارکت بیش از ۷۰ شرکت و تولید کننده ایرانی در بخش های محتلف انرژی و مخابرات برگزار کنیم. معاون برق و انرژی وزارت نیرو مشترکا با وزیر تجارت افغانستان این نمایشگاه را افتتاح کردند و امیدوار هستم که با عرضه خدمات و توانمندی های ایرانی زمینه توسعه برقرار باشد. 

وی افزود: همان طور که می دانید ما مرکز منطقه ای را برای مدیریت آب شهری در ایران تاسیس کردیم که با مشارکت سایر کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی است.

اردکانیان تصریح کرد: امروز اجلاس سالانه شورای حکام این مرکز در تهران برگزار می شود. به خاطر شرایط کرونا ویدیو کنفرانسی است. ریاست این شورا با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران است. ۱۵ کشور  به جز خود ایران در این اجلاس  حضور دارند.

وزیر نیرو بیان داشت: هشت مورد در سطح وزیر و بقیه در سطح معاون وزیر هستند. کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی مثل سوئیس و همچنین کشور عربی مصر در این اجلاس  شرکت  دارند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول