اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازدید سرزده از مراکز آموزشی سمنان/ نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از تعدادی از مراکز آموزشی شهر سمنان بازدید و بر لزوم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تأکید کرد.

بازدید سرزده از مراکز آموزشی سمنان/ نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا پیش از ظهر امروز از تعدادی از مراکز آموزشی شهر سمنان بازدید و بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت کرد.

در بازدید سرزده رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از تعدادی از مراکز آموزشی شهر سمنان مطرح شد که از نیمه مردادماه، تقریباً تمام مدارس در اغلب کشورهای اروپایی و نقاطی از آمریکا و کانادا و حتی کشور همسایه (از اول شهریور در افغانستان) سال تحصیلی جدید را به‌صورت حضوری کلید زدند.

در همه این نقاط، همچنان حضور نحس کرونا سایه انداخته، اما موفقیت زمانی به دست می‌آید که مدیریت‌های یک‌صدا و اقدامات برنامه محور و مهم‌تر از آن رفتارهای اعتماد ساز سایه‌ای گسترده‌تر از کرونا داشته باشند.

باز هم مثل همیشه، معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدارس استان سمنان در ایثارگری و ارائه خدمت صادقانه پیشگام هستند؛ اما زحمات چند برابری این بزرگواران، به دلیل بی‌برنامگی و بی‌نظمی در سطوح اداری نتوانست بر کرونای استرس خانواده‌ها غلبه کند.

کسی منکر ارزش و تأثیر آموزش حضوری در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی و برتری آن بر آموزش مجازی نیست؛ اما مشروط بر آنکه قبل از انجام آن، اعتماد جامعه هدف را با گفتار و عملکرد اقناعی جلب و شرایط امن و ایمن را برای عوامل اجرایی فراهم کنیم.

در راستای اجرای سیاست‌های ستاد ملی، ستاد استانی مقابله با کرونا، تصمیماتی متقن و راهگشا برای مدیریت بر موضوع دوگانه آموزش و کرونا گرفته که ابلاغ شده است.

مهم‌ترین مصوبه ستاد در ارتباط با آموزش و پرورش، تأکید بر فرمایش وزیر آموزش و پرورش بوده و در راستای مصوبه ستاد ملی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط هر یک از مدارس، شورای مدرسه پس از هماهنگی با آموزش و پرورش شهرستان و منطقه تصمیم لازم را اخذ کند.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش، باید نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس را در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند.

در واقع، اگر مدرسه‌ای به هر دلیلی، امکان رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را نداشته باشد، باید کلاس‌ها را به‌صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی کند؛ چراکه سلامت معلمان و دانش‌آموزان در اولویت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول