اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاجی‌دلیگانی:قانون گریزی به عادت دستگاه اجرایی و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی تبدیل شده

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: متاسفانه قانون گریزی و قانون شکنی به رویه دستگاه اجرایی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس، تبدیل شده است.

حاجی‌دلیگانی:قانون گریزی به عادت دستگاه اجرایی و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی تبدیل شده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 2 مهر) گفت: ‌ملت بزرگ و قدرتمند ایران اسلامی در دفاع مقدس به درستی دریافت که رمز پیروزی در مقابل و مقاومت فعال است وامروز هم می‌داند رمز پیروزی و سربلندی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و کشورهای اروپایی جاده صاف کن آمریکا همان مقاومت فعال است و بر این امر اصرار دارد که اندکی افراد بزدل و ترسو نیز از برجام نافرجام دست برداشته و به دامن ملت بازگردند. چرا که ملت ایران عزتمند بوده و عزتمند نیز خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان مهتمرین مشکلات مردم شناخته می‌شود نتیجه قانون گریزی مدیران اجرایی و نظارتی است. اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درست اجرا شده بود جوان ایرانی امروز بیکار نبود. 

وی افزود:اگر کد ره‌گیری و شناسه یکتا اجرا شده بود امروز از گرانفروشی و احتکار و فرار مالیاتی خبری نبود. اگر قوانین مصوب درباره صدور مجوزهای کسب و کار رعایت شده بود نرخ بیکاری دورقمی نبود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اگر اجرای قوانین دولت الکترونیک 10 سال به تاخیر نمی‌افتاد با انبوه نارضایتی از ناکارآمدی بوروکراسی اداری مواجه نبودیم. اگر به سیاست‌های کلی مدیریت منابع درمان از طریق بیمه‌ها عمل می‌شد امروز هیچ ایرانی نگرانی هزینه‌ درمان را نداشت.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت:اگر سیاست اقتصاد مقاومتی،‌امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک سرلوحه کار دولت می‌بود امروز قیمت ارز خارجی مدیریت ایرانی را به سخره نمی‌گرفت. ‌ اگر قوانین مسکن اجرا شده بود قیمت خانه 6 برابر نمی‌شد. 

وی افزود:مشکل کشور نظریه پردازی نیست مشکل ایران مشکل قانونگذاری نیست، مشکل ما اجرا نشدن قانون وعدم نظارت بر آن است. متاسفانه قانون گریزی و قانون شکنی به رویه دستگاه اجرایی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس، تبدیل شده است. 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد:چاره کار تقویت نظارت‌ها، استفاده درست و به هنگام، هوشمندانه و با قدرت از ابزارهای نظارتی است. به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم بنده و همکارانم در مجلس یازدهم مصمم بر این مهم هستیم تا با نظارت مؤثر و اثرگذار تک تک وزارتخانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها را سر خط کنیم تا با انجام کار درست موجبات حل مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی مردم را باعث شوند و این شدنی است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت: به صدا و سیما تذکر می‌دهم که از تضعیف نقش نظارتی آحاد نمایندگان دست بردارد و سانسور نمایندگان را متوقف کند. مجلس اگر رئیس دارد و اگر هیأت رئیسه دارد بالغ بر 270 نماینده دیگر هم دارد. اطلاع رسانی تلویزیونی باید نظارت تک تک نمایندگان را پوشش دهد.

وی در پایان گفت: به سازمان بازرسی هشدار می‌دهم که نظریه دنبال مچ گیری نیستیم فلسفه وجودی این سازمان را بر باد خواهد داد. سازمان بازرسی کل کشور باید مچ قانون شکنان و قانون گریزان را بگیرد.

انتهای پیام/‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول