اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بعید است پکن قرارداد واگذاری تیک تاک را تائید کند

یک روزنامه دولتی چینی امروز اعلام کرد که دلیلی ندارد دولت چین قرارداد کثیف و غیرعادلانه برای واگذاری فعالیت‌های تیک تاک در آمریکا که بر اساس قلدری و اخاذی است تائید کند.

بعید است پکن قرارداد واگذاری تیک تاک را تائید کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ روزنامه چاینادیلی وابسته به دولت چین، گزارش داد که دلیلی ندارد دولت این کشور توافق شراکت بایت دنس، مالک نرم افزار تیک تاک، با دو شرکت آمریکایی والمارت و اوراکل را تائید کند.

این گزارش مدعی است قرارداد تیک تاک با طرف‌های آمریکایی بر اساس قلدری و با نیت اخاذی و به شکلی کثیف و ناعادلانه تنظیم شده است تا فعالیت‌های تیک تاک در آمریکا را از چنگ طرف چینی خارج کند.

این روزنامه در گزارش خود آورده است کاری که آمریکا با تیک تاک انجام داه تقریبا شبیه به کاری است که یک گانگستر یک قرارداد غیرمنطقی و ناعادلانه تجاری را با زور به یک شرکت قانونی تحمیل کند.

سه شرکت حاضر در این توافق البته بیانیه‌های متناقضی را درباره جزییات قرارداد فیمابین اظهار کرده وامیدوارند که در قالب آن شرکت بایت دنس، بتواند به فعالیت تیک تاک در آمریکا ادامه دهد.

دولت آمریکا مدت‌هاست اعلام کرده که قصد دارد به بهانه امنیت ملی استفاده از تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند.

شرکت بایت دنس اعلام کرده که قصد دارد یک زیرمجموعه به نام تیک تاک گلوبال در آمریکا ایجاد کند که 80 درصد سهام آن همچنان در اختیار شرکت چینی است اما در مقابل اوراکل و والمارت گفته‌اند که اکثریت سهام تیک تاک گلوبال در دست طرف‌های آمریکایی خواهد بود.

چاینا دیلی در گزارش خود اعلام کرد که امنیت ملی اصطلاحی برای واشنگتن در راستای سرکوب شرکت‌های خارجی است که در حال رشد هستند و عملکرد بهتری نسبت به رقبای آمریکایی دارند.

این روزنامه وابسته به دولت چین می‌گوید بایت دنس نه تنها کنترل خود بر تیک تاک را از دست می‌دهد بلکه فناوری اصلی آن را هم که خود به وجود آورده و مالک آن است واگذار می‌کند.

چاینا دیلی می‌گوید دولت چین هیچ دلیلی ندارد به چنین قراردادی چراغ سبز نشان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول