اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تنها دانشگاه دولتی غرب اصفهان در انتظار حمایت مسؤولان و خیرین

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید آیت نجف‌آباد گفت: دانشگاه فرهنگیان با قدمتی پنجاه ساله و تربیت بیش از 6 هزار معلم، برای ادامه فعالیت خود، چشم انتظار حمایت مسؤولان و خیرین است.

تنها دانشگاه دولتی غرب اصفهان در انتظار حمایت مسؤولان و خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، علیرضا حاجی صادقیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه ۱۰ شهید این دانشگاه، به سابقه و قدمت این واحد دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نجف‌آباد بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سال‌های گذشته با نام‌های مختلفی چون مرکز آموزش عالی پسران، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان شهید آیت فعالیت می‌کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید آیت نجف‌آباد ابراز داشت: این مجموعه تنها دانشگاه دولتی غرب استان اصفهان است که وظیفه تعلیم و پرورش معلمان را بر عهده دارد و از ابتدای فعالیت تاکنون توانسته بیش از ۶ هزار معلم را آموزش و تحویل وزارت آموزش و پرورش دهد.

 

وی به کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف توسط دانشجویان این مرکز اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته و امسال دانشجویان این واحد دانشگاهی موفق شدند مقام‌ها و رتبه‌های برتر در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی کسب کنند، امسال در نتایج پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بسیاری از رتبه‌ها مربوط به دانشجویان شهید آیت بود و علاوه بر این‌ها دانشجویان در مسابقات قرآنی نیز خوش درخشیدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید آیت روش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را از طریق آزمون سراسری اعلام کرد و افزود: هر ساله رتبه های برتر، دو رقمی و تک رقمی وارد این دانشگاه می‌شوند که تراز علمی آن‌ها باید بالای عدد ۶۵۰۰ باشد تا بتوانند رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و در آزمون و مصاحبه تخصصی نیز حداقل باید ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه پس از ورود به استخدام آموزش و پرورش در آمده، از مزایای شغلی برخوردار شده و علاوه بر اینها بخشی از حقوق معلمان را نیز به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

حاجی صادقیان به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان شهید آیت نجف‌آباد نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه در حال حاضر بیش از ۷۵۰ دانشجو دارد که در رشته‌های علوم اجتماعی، تربیت بدنی، هنر ناپیوسته و آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند و قرار است رشته کارشناسی مشاوره نیز در سال تحصیلی جاری به رشته‌های دانشگاه اضافه شود.

وی در ادامه به جایگاه این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با توجه به دیدگاه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان نیاز است تا با توسعه کمی و کیفی دانشگاه در تربیت معلمان عزیز که قشر روشنگر و تعیین کننده سرنوشت و آینده کشور هستند تلاش کنیم، اما چون ظرفیت و امکانات دانشگاه محدود است باید مدیران شهرستان و استان از یک طرف و خیرین بزرگوار از سوی دیگر کمک کنند تا با توسعه امکانات فیزیکی تنها دانشگاه دولتی غرب استان ظرفیت جذب دانشجویان را بالا ببریم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید آیت با اشاره به اینکه سال‌های گذشته حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و تعمیرات سالن‌ها هزینه شده تصریح کرد: سالن‌ها و امکانات دانشگاه فرسوده هستند، نیاز به بازسازی دارند و باید علاوه بر بازسازی سالن‌ها و کلاس ها یک سالن چند منظوره نیز ساخته شود تا برای برگزاری امتحانات، جشن‌ها و مراسم با مشکل مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: ساخت خوابگاه دانشجویی در شأن دانشجویان با ظرفیت ۲۰۰ نفر از دیگر ملزومات و نیازهای دانشگاه فرهنگیان است که در حال حاضر حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما امیدواریم فعالیت‌های عمرانی با حمایت خیرین با قوت بیشتری ادامه یابد.

پیشرفت دانشگاه شهید آیت پیشرفت شهرستان است

یداله عابدی مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید آیت نیز در ادامه با اشاره به این‌که باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم گفت: این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های خوبی از جمله ۶۶ هزار مترمربع زمین است که برای توسعه و ساخت سالن‌ها و ساختمان‌های جدید ما را کمک می‌کند. 

 عابدی افزود: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت خیرین استفاده کرده و برای توسعه دانشگاه که از ۱۳ استان کشور دانشجو پذیرفته اقدام کنیم. 

وی اضافه کرد: برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت توسط مدیریت دانشگاه تدوین شده و در صورت حمایت مسؤولان و خیرین می‌توانیم ظرفیت کمی و کیفی دانشگاه را بالا برده تا جوابگوی بخشی از نیاز کشور باشیم. 

عابدی در پایان گفت: درصورتی که خیرین برای طرح‌های عمرانی تا ۵۰ درصد هزینه را پرداخت کنند مابقی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را دانشگاه تامین می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول