اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات 48 پایگاه انتخاب رشته برای دانش‌آموزان تهرانی

48 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش تهران، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان تهرانی است.

جزئیات 48 پایگاه انتخاب رشته برای دانش‌آموزان تهرانی

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: آموزش و پرورش شهر تهران، 48 پایگاه انتخاب رشته را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان تهرانی معرفی کرد.

* بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی»

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش، بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» را جهت اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این بسته که در راستای مصوبات هیأت امنای سازمان دانش‌آموزی و مبتنی بر اهداف دوره‌های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و همسو با بیانیه مهم گام دوم انقلاب، طراحی‌ شده است فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرنگاران دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی، موردبازنگری قرارگرفته و بسترهای لازم برای توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان فراهم‌ شده است.

محور اصلی در این بسته تحولی، دانش‌آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده و علاوه بر آن تلاش شده با ایجاد شبکه‌های ارتباطی ساختارمند و کارآمد، در بستری فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت عظیم فکری و اجرایی جامعه نوجوان و جوان دانش‌آموزی کشور، برای شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان استفاده مناسب و مطلوبی شود.

گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس هست که امیدواریم باهمت و مجاهدت اعضای شورای برنامه‌ریزی سازمان در ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، مدیران کل و رؤسای شورای برنامه‌ریزی  سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، مدیران، مربیان و اعضای فعال و پویای سازمان در سراسر کشور به نحو شایسته و مؤثری رقم بخورد.

* دفاع مقدس، حماسه شکوهمندی است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش  در پیامی «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است:  «ایران»، سرزمین پارسیان و سرای پارسایان، پیشینه‌ای به بلندای تاریخ و ریشه‌ای به ژرفای فرهنگ دارد. بر گاه‌شمار ایران اسلامی صفحات زرّینی نقش بسته است که راوی فهم و فرهنگ، دین و دانش، غرور و غیرت و جهد و جهاد است.

به گواه تاریخ، ایرانیان همواره آوازگر و آغازگر صلح و سلام بوده‌اند و آنگاه که با گشاده‌رویی، آیین اسلام را با جان و دل پذیرا می‌شوند و با گشاده دستی آداب آن را به جای می‌آورند، «اشدّاءُ علی الکفّار و رُحماءُ بینهم» در نهادشان نهادینه می‌شود.

پیروزی دین‌مدارانه، فرهنگ‌محور و طاغوت‌ستیزانه‌ی «انقلاب اسلامی ایران»، که به زعامت حضرت امام خمینی (ره) استقرار یافت و اکنون با رهبری‌ داهیانه‌ی مقام معظّم رهبری- مدظله العالی- با صلابت استمرار می‌یابد، طلوعی دوباره‌ در عصر معاصر است که بارقه‌های امید به رستگاری را نه‌تنها در دل ایرانیان، که در جان آزادی خواهان جهان تابانده است. پس از آن، دفاع مقدس، حماسه شکوهمند دوران حاضر است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

اکنون در حالی چهلمین سالگشت آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که آن روحیه‌ دلاورانه و رویکرد ستم‌ستیزانه به شایسته‌ترین شکل ممکن در نسل جوان تجلّی یافته است که تحت پرچمی با عنوان بلند مدافعان حرم، در حال دفاع از حریم الهی هستند.

 اینجانب به عنوان خادم کوچک ملّت رشید ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» و نکوداشت یاد و خاطره‌ شهدای عزیز و تعظیم در برابر مجاهدت‌های جانبازان و آزادگان آن دوران افتخارآفرین و نیز تکریم خانواده‌های معظّم آنان، از همه‌ کسانی که دل در گروی آزادی و آبادی ایران اسلامی و اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی دارند، به‌ویژه جامعه‌ فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر کسانی که صاحب اندیشه‌اند، می‌خواهم در غایت دقت و نهایت ظرافت با استفاده‌ی جامع و جاذب از ظرفیت فرهنگ، هنر و رسانه، از «دفاع مقدس»، نه به عنوان یک «جنگ»، که آغاز و پایانی دارد، بلکه به مثابه یک «فرهنگ» که در طول زمان، جاری است، بهره‌ ببرند تا از این طریق آموزه‌های زنده و ارزنده‌ی «فرهنگ مقاومت» بیش از پیش به نسل نوخاسته‌ انقلاب منتقل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول