اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امسال ۱۰۰ مرکز آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور راه‌اندازی می‌‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به یک هزار مرکز برای دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در کشور نیاز داریم که ۱۰۰ مرکز آن طی سال‌ جاری راه‌اندازی می‌‌شود.

امسال ۱۰۰ مرکز آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور راه‌اندازی می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مرکز خیّرساز اختلالات یادگیری سبزوار با هزینه 35 میلیارد ریال  ظهر امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه از سال 1370 که سازمان آموزش و پرورش استثنایی با مصوبه مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد، خوشبختانه تاکنون 18 برابر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان افزایش یافته است، اظهار کرد: در هفت گروه به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌شود که یکی از این گروه‌ها مشکلات ویژه یادگیری است که در بیش از 750 مرکز راه‌اندازی شده، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده می‌شود.

سید جواد حسینی با اشاره به افتتاح مرکز اختلالات یادگیری خیرساز در سبزوار، افزود: با افتتاح این مرکز، 751 مرکز در سطح کشور داریم و خوشبختانه در استان خراسان رضوی بیش از 70 مرکز داریم که بیشترین میزان مراکز کشور در خراسان رضوی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای این مرکز 35 میلیارد ریال از سوی خیر نیک‌اندیش اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: فعالیت اصلی این مراکز ارائه خدمات حرفه‌ای به دانش‌آموزانی است که در یکی از مسائل مانند خواندن، نوشتن، ریاضی، علوم و حافظه کوتاه‌مدت دچار مشکل هستند و نیاز به خدمات حرفه‌ای دارند.

حسینی تصریح کرد: در این مراکز مربیان متخصص به دانش‌آموزان خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهند و اینگونه خدمات از رشد جدی مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد یک مرکز ویژه یادگیری دانش‌آموزان به ازای هر پنج هزار جمعیت دانش‌آموزان در کشور، گفت: با توجه به آمایش سرزمینی حدود یک هزار مرکز دیگر نیاز داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی 100 مرکز ویژه یادگیری دانش‌آموزان طی سال جاری در کشور خبر داد و بیان کرد: مابقی مراکز به مرور به مرز استاندارد پیش می‌رود.

حسینی در مورد آموزش‌های ویژه دانش‌آموزان در شبکه شاد، تصریح کرد: در این شبکه دو کانال برای دانش‌آموزان استثنایی داریم و در کانال محتوای آموزشی 820 زیرشاخه دارد و چهار هزار و 300 عنوان درس بارگذاری شده، به عبارت دیگر تمامی دروس در دوره‌ها مطالب آن در حوزه‌های توانبخشی، پرورشی و آموزشی آماده و در دسترس قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش استثنایی مینیاتوری از تمامی بخش‌های آموزش و پرورش است و فعالیت‌های معاونین وزیر در هر بخش، تمامی آن در آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است.

سبزوار به سه مرکز اختلالات یادگیری نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: امروز آموزش و پرورش متفاوت‌تر از گذشته می‌اندیشد و برای تک تک دانش‌آموزان باید برنامه مورد نیاز داشته باشیم.

اسماعیل نصرآبادی افزود: در راستای این رسالت سازمان آموزش و پرورش استثنایی براساس طرح آمایش باید 6 مرکز در سبزوار داشته باشیم که در حال حاضر سومین مرکز به همت معاون وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: اگر حداقل سه مرکز دیگر در سبزوار افتتاح شود، متناسب با دانش‌آموز خواهد بود و به ازای هر پنج هزار دانش آموز باید یک مرکز در سبزوار ایجاد شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول