اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آزادسازی 35 هکتار اراضی کشاورزی در کرج/با متخلفین مماشات نداریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: با حکم مرجع قضائی در محمدشهر، خیابان ثناجو و خیابان آب و خاک، بالغ بر 152مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق و محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب و حدود 35 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی 35 هکتار اراضی کشاورزی در کرج/با متخلفین مماشات نداریم

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در راستای حفاظت از بستر تولید غذای مردم 35 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج به چرخه تولید بازگشت. اسماعیل صارمی افزود هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و مطابق قانون با افراد خاطی به شدت  برخورد خواهد شد و برای واحدهای تولیدی نیز تغییرکاربری بر اساس مقررات در این نهاد بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

صارمی از آزادسازی اراضی ماهدشت با حضور نماینده دادستان و عوامل انتظامی این شهرستان در روز سه شنبه 25 شهریور 99 خبر داد و عنوان کرد که این عملیات شامل تخریب بیش از 152 مورد تغییر کاربری غیر مجاز بوده است.

مدیر جهاد شهرستان کرج گفت: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی  مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز  حمایت از مردم در خصوص به دام افتادن ایشان در دام سودجویان است.

صارمی در ادامه با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در محمدشهر کرج گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضائی در محمدشهر، خیابان ثناجو و خیابان آب و خاک، بالغ بر 152مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق و محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب و حدود 35 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

این مقام مسؤول هشدار داد با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می‌کنند مماشات نداریم و از شهروندان  شهرستان کرج درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

وی افزود: اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد بالغ بر 520 مورد ساخت و ساز غیر مجاز با مساحت بیش از 110 هزار متر مربع را تخریب و بیش از 500 هکتار از اراضی و باغات را  از چنگال سودجویان آزاد سازی کرده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول