اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری روسیه در نفت و گاز ازبکستان

گازپروم و بانک اقتصادی خارجی روسیه قصد دارند معادل 650 میلیون دلار در استخراج نفت و گاز ازبکستان سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری روسیه در نفت و گاز ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، گازپروم و بانک اقتصادی خارجی روسیه قصد دارند معادل 650 میلیون دلار در استخراج نفت و گاز ازبکستان سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده شرکت «ازبک.نفت.گاز» گفت: ما برای جذب معادل 650 میلیون دلار سرمایه گذاری در سال آینده میلادی با چندین بانک روسیه مذاکرات انجام داده‌ایم.

به گفته وی، این منابع اعتباری را گازپروم و بانک اقتصادی خارجی روسیه به مدت 10 سال اختصاص خواهند داد.

برنامه‌ریزی شده این وام برای برنامه افزایش استخراج نفت و گاز تا سال 2021 میلادی جذب شود که وام 100 میلیون دلار بانک کمپانی گازپروم برای اکتشافات زمین شناسی و حفاری چاه‌های جدید گاز و نفت هزینه خواهد شد.

پیش از این بخش مطبوعاتی وزارت انرژی ازبکستان از جذب وام بانک اقتصادی خارجی روسیه در چارچوب برنامه‌های شرکت «ازبک.نفت.گاز» و شرکت مشترک « Natural Gas-Stream» خبر داده بود.

شرکت مشترک « Natural Gas-Stream» یک شرکت مشترک «ازبک.نفت.گاز» و

( Gas Project Development Central Asia (GPD است و در پایان سال 2016 میلادی برای انجام اقدامات اکتشافات زمین شناسی و اکتشافات میدان‌های گازی در منطقه «اوست یورت» تاسیس شده است.

در سال 2019 میلادی این شرکت مشترک همچنین به طرح افزایش مرحله به مرحله استخراج نفت و گاز در ازبکستان به عنوان صادرکننده بخشی از فرآوردها جذب شده است.

روسیه یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با 100 درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌ ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی در سطح 6 میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به سال قبل 17 درصد بیشتر شده است.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول