اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۷۸۵ نفر از «کادر درمان» کرمانشاه به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:۷۸۵ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا شدند و از این تعداد ۱۵۳ نفر بستری شدند و تعدادی از مدافعان سلامت استان جان خود را در راه حفظ سلامت دیگران از دست دادند که به روح این عزیران درود می‌فرستیم.

۷۸۵ نفر از «کادر درمان» کرمانشاه به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم «تجلیل مدافعان امنیت از حافظان سلامت» با همت بسیج جامعه پزشکی و سپاه نبی اکرم (ص) امروز برگزار گردید. 

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: در چند ماه گذشته و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون مسولین استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند.

وی افزود: نیروی‌های سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی استان همواره در شرایط سخت و بحرانی اقدامات و خدمات قابل توجهی را انجام داده‌اند و در بحران کرونا نیز در حفظ سلامت شهروندان همراهی بسیار شایسته‌ای داشتند.

مرادی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مدافعان سلامت با تمام توان و داوطلبانه درکنار رزمندگان عزیز بودند و تقدیم ۱۷ شهید از کادر بهداشتی درمانی استان در زمان جنگ تحمیلی در استان گویای این امر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: همواره در شرایط سخت همچون زلزله و سیل اولین گروه‌ها نیروهای سپاه و ارتش بودند که به همراهی مردم آمدند و در هنگام شیوع کرونا نیز این نیروها به عنوان پشتوانه مدافعان سلامت خدمات ارزنده‌ای در مقابله با ویروس منحوس کرونا داشتند. 

وی افزود: در زمان شیوع کرونا تمام همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی از اعضای هیات علمی گرفته تا پزشکان و پرستاران تلاش صادقانه‌ای در کنترل بیماری و حفاظت از جان مردم داشتند و  دراین مدت با ایثار و از خودگذشتگی بسیجی وار به مردم خدمت کردند.

مرادی بیان داشت: در این مدت ۷۸۵ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا شدند و از این تعداد ۱۵۳ نفر بستری شدند و تعدادی از مدافعان سلامت استان جان خود را در راه حفظ سلامت دیگران از دست دادند که به روح این عزیران درود می‌فرستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: همچنین در این مدت محققین دانشگاهی کارهای خوبی انجام دادند و با تلاش محققان و کارآفرینان حوزه سلامت، استان در تولید ماسک از استان‌های اول کشور بود.

مرادی خاطر نشان کرد: در این روزهای سخت در دانشگاه هیچگاه تنها نبودیم؛ در بحث غربالگری نیز ۱۶ هزار  بسیجی استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند؛ همچنین بیمارستان های امام حسین (ع) نیروی انتظامی و ارتش در پذیرش بیماران مبتلا به کووید در شرایط بحرانی کمک‌های شایانی داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول