اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آغاز فصل صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس/پیش‌بینی صید بیش از 3هزار تن انواع ماهی

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی از آغاز فعالیت‌‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه پشت سد ارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان بومی اقتصادی از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود.

آغاز فصل صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس/پیش‌بینی صید بیش از 3هزار تن انواع ماهی

محمد باقر قریشی نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،با اشاره به آغاز فعالیت‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه پشت سد ارس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان بومی اقتصادی از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس و بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی های ۱۸ و ۱۹ ارس فعالیت‌های صیادی خود تا اطلاع ثانونی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمایی با ارزشی از جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است.

هدف از احداث این سد مخزنی، تامین آب کشاورزی منطقه و تولید برق است و دریاچه سد ارس دارای انواع زیادی ماهی آب شیرین است و از نظر گردشگری و ماهیگیری جایگاه خوبی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول