اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک ۴۰ میلیاردی اوقاف استان سمنان در رزمایش همدلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال کمک مؤمنانه از محل موقوفات استان سمنان انجام شده است.

کمک ۴۰ میلیاردی اوقاف استان سمنان در رزمایش همدلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی عصر امروز در گردهمایی علما و روحانیون شهرستان شاهرود به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه استان سمنان ولایتمدار بوده و در جهت اعزام نیرو به جبهه رتبه نخست در کشور داشته است، اظهار کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود تقدیم اسلام و نظام اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه وقف جهاد با مال در راه تعالی دین است؛ همچون جهاد در جبهه جنگ که برای تعالی دین و پیغام فتح صورت می‌گیرد، افزود: در دوران رژیم منحوس پهلوی با اصلاحات ارضی موقوفات بسیاری از بین رفت؛ اما بعد از انقلاب با فرمان امام راحل بسیاری از موقوفات برگشت، اما باز هم یکسری ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنان بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب همچنان برخی موقوفات هنوز احیا نشده که توقع از روحانیت این است که در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

تدینی ادامه داد: امروز شدیداً نیاز به وقف جدید به‌ویژه در بحث حوزه‌های علمیه داریم؛ همان‌طور که خیران در بحث‌های مختلف فعال هستند، باید در این راستا و ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات حوزه علمیه هم خیران فعال شوند.

وی با بیان اینکه وقف برای حوزه‌های علمیه در استان سمنان و شهرستان شاهرود وجود دارد، اما باز هم به وقف بیشتری در این حوزه نیاز است، گفت: اگر موقوفات گذشته برای حوزه‌های علمیه احیا شود، حوزه‌های علمیه دیگر در بخش علمی و معیشتی مشکلی نخواهند داشت؛ اما این موقوفات مورد تعرض واقع شده است و ما تلاش داریم که با پیگیری احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به مقابله با کروناویروس اظهار کرد: در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تاکنون حدود چهار میلیارد تومان در سراسر استان سمنان کمک شده است.

تدینی با اشاره به اینکه موقوفه‌خواری یک شبکه بانفوذ است، گفت: ما تلاش داریم که همه موقوفات به اوقاف بازگردد و در این راستا تلاش می‌کنیم و پرونده‌های گوناگونی را در محاکم قضایی تشکیل داده‌ایم و پیگیر هستیم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول