اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روند مبتلایان به کووید۱۹ در فارس رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روند رو به رشد ابتلا به کرونا در فارس خبر داد.

روند مبتلایان به کووید۱۹ در فارس رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: متاسفانه شش نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۹۵۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۹۵۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۴۴۴ مورد مربوط به شیراز؛ ۶۴ مورد مرودشت؛ ۴۶ مورد کازرون؛ ۲۴ مورد لامرد؛ ۲۲ مورد آباده؛ ۲۱ مورد داراب؛ ۱۷ مورد قیروکارزین؛ ۱۳ مورد کوار؛ زرین دست و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد؛ ۸ مورد ممسنی؛ زرقان و اقلید هر کدام ۷ مورد؛ خرم بید و ارسنجان هر کدام ۶ مورد؛ فیروزآباد، مهر و استهبان هر کدام ۵ مورد؛ سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد؛ نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد؛ کوه چنار و بیضا هر کدام ۲ مورد؛ فراشبند، خرامه، سرچهان و بوانات یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

وی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۸۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۸۷۱ مورد مثبت شناسایی شده اند.

 همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۷ هزار و ۳۲۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۷۷۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۸۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می برد، یادآور شد: ۸ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می برند.

او به شهروندان توصیه کرد: آمار ابتلا و بستری در استان نسبت به هفته گذشته روند افزایش داشته است، بنابراین رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول