اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد بانک حل مسأله در دانشگاه‌های استان سمنان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: به دنبال گسترش بانک حل مسأله در تمام دانشگاه‌های استان سمنان به کمک فرمانداران هستیم.

ایجاد بانک حل مسأله در دانشگاه‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حسن سعدالدین عصر امروز در جلسه شورای دانشگاه دامغان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در سالن جلسات این دانشگاه اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه، فقط آموزش نیست؛ بلکه بهره‌گیری از ظرفیت هیأت علمی دانشگاه نیز بسیار مهم است.

وی افزود: سمت و سوی دانشگاه به سمت روشنی پیش می‌رود و باید در مسیری قرار گیرد که ارتباط بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و مراکز صنعتی تقویت شود. ‌

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان ادامه داد: به دنبال گسترش بانک حل مسأله در تمام دانشگاه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان سمنان به کمک فرمانداران هستیم.

سعدالدین بیان کرد: بررسی طرح‌های اجراشده نشان‌دهنده آن است که پژوهش‌های انجام شده تا به حال کاربردی نبوده و در باید این راستا رویکردمان تغییر کند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز و کارخانه‌های نوآوری باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی از استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های نوآور، رو به افول هستند که در این راستا ایجاد شتاب‌دهنده‌ها در شهرستان‌ها، مانع از افول شرکت‌های استارت‌آپی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه باید پژوهش‌ها در حوزه پسته دامغان، کاربردی شود، تصریح کرد: طرح‌های دانشگاه باید به سمت درآمدزایی سوق پیدا کند و لازم است تا دانشگاه‌ها در درآمد ملی GDP ایفای نقش کنند.

سعدالدین بیان کرد: هم‌اینک گستره و حوزه پژوهش‌ها در استان سمنان، دسته‌بندی شده و در حول هشت محور توسعه استان پیگیری و دنبال می‌شود و تلاش ما بر این است که این پژوهش‌ها با همکاری دانشگاه‌های استان انجام شود.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ در استان سمنان، تعداد ۱۶۴ عنوان برای تحقیق و پژوهش جمع‌آوری و به کارگروه پژوهش و فناوری ارائه شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه در طرح آمایش سرزمین، باید از ظرفیت علمی و اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها بهره‌گیری شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا ضمن ایجاد مراکز فناوری در دانشگاه‌ها، انجام طرح‌های پژوهشی نیز به‌صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول