اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«مصطفی ادیب» خواستار تشکیل کابینه‌ مورد رضایت همه لبنانی‌ها شد

مامور تشکیل کابینه لبنان با طولانی شدن روند تشکیل کابینه این کشور کفت که در تلاش است دولتی مورد رضایت همه لبنانی‌ها و جوامع عربی و بین المللی روی کار آید.

«مصطفی ادیب» خواستار تشکیل کابینه‌ مورد رضایت همه لبنانی‌ها شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه لبنان بر اهتمام خود برای تشکیل دولتی تأکید کرد که ضمن راضی کردن همه لبنانی‌ها، اصلاحاتی را هم که در ابتکار فرانسه آمده است،  پیاده کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ادیب در بیانیه‌ای که از طرف دفتر رسانه‌ای او صادر شده است، بر تعهد خود به اصولی که از همان ابتدا بیان داشت، تاکید کرد و گفت:« دولت باید از افرادی شایسته و با صلاحیت تشکیل شود که بتوانند اعتماد داخلی  و همچنین جامعه عربی و بین المللی را به دست آورند، زیرا این امر دستیابی لبنان به حمایت خارجی لازم برای نجات اقتصاد خود را ممکن می‌سازد».

ادیب گفت که ترجیح داده است در این دوره از روند تشکیل دولت با توجه به مسئولیت بزرگی که به وی سپرده شده است، سکوت کند و طی مشورت با رئیس جمهور و در چارچوب‌های قانون اساسی کابینه‌ای را ارائه دهد که به مردم لبنان کمک کند تا به درد و رنج روزمره خود پایان دهند.

ادیب بار دیگر از همگان خواست تا به نفع لبنان و مردم آن همکاری کنند و از فرصت نجات میهن استفاده کنند.

مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان در دهم شهریور و با کسب نود رأی در رایزنی‌های پارلمانی میان احزاب سیاسی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد، «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به دنبال حادثه مرگبار انفجار بندر بیروت استعفا داده است.

«امانوئل ماکرون»  رئیس جمهور فرانسه به دنبال انفجار بیروت با سفر به لبنان در سخنانی مداخله‌جویانه  برای آنچه اصلاحات سیاسی در لبنان خواند برای  مقامات لبنانی ضرب الاجل تعیین کرد و گفت که اگر تا ماه سپتامبر (شهریور) اصلاحات انجام نشود، خود مسئولیت این اصلاحات را برعهده خواهد گرفت.   

رئیس جمهور فرانسه در ۱۴ مرداد ماه و ۱۲ شهریور نیز به لبنان رفت. او در سفر سوم خود به بیروت گفت که نیروهای سیاسی لبنان به او قول داده‌اند که دولت جدید را ظرف ۱۵ روز آینده تشکیل دهند و نقشه راهی را برای اصلاح اقتصاد کشور تهیه کنند با وجود پایان این مهلت، دیاب هنوز به موفقیتی در تشکیل کابینه دست نیافته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول